A turizmus helyzete az internet-gazdaságban

Fókuszban a hazai utazásszervező irodák

2/ 2 oldal
A hagyományos utazási irodák számára az egyre jobban teret nyerő internetes utazási szolgáltatások jelentős konkurenciát jelentenek, ezért üzleti stratégiájuk átgondolására kényszerülnek. Ugyanakkor az internet hatékony segítséget nyújt a turisztikai ágazatra jellemző kisebb vállalkozások szolgáltatásainak, turisztikai termékeinek piacra vitelében és értékesítésében. A GKI Gazdaságkutató Rt. (T-Mobile Magyarország Rt.-vel és a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve) jelen összefoglalójában arról ad képet, hogy a hagyományos utazásszervező irodák mennyire használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket, és hogy a világháló mennyire befolyásolja piaci tevékenységüket.


2004 nyarán a honlappal rendelkező utazási irodák 96%-a (a teljes sokaság 64%-a) biztosított lehetőséget e-mail-en keresztüli kapcsolatfelvételre. Ugyanakkor a kapcsolatfelvétel kivételével interaktív online szolgáltatást csupán minden ötödik társaság nyújtott. Az önálló webes megjelenéssel rendelkező irodák 15%-ánál (a teljes sokaság 10%-ánál) lehet a weboldalon keresztül szállást foglalni, 10%-ánál (7%) busz vagy autó bérlést kezdeményezni, 9%-ánál (6%) utat lefoglalni, 6%-ánál (4%) repülőjegyet rendelni.

Online árbevétel

A hagyományos irodák interneten keresztül generált forgalma egyelőre alacsony és a megrendelésre lehetőséget biztosító utazásszervezők árbevételének is csupán 10-15%-a (az összes utazási iroda esetén pedig pár százalék).
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció