A turizmus helyzete az internet-gazdaságban
Fókuszban a hazai utazásszervező irodák
2004. november 22.
A hagyományos utazási irodák számára az egyre jobban teret nyerő
internetes utazási szolgáltatások jelentős konkurenciát jelentenek,
ezért üzleti stratégiájuk átgondolására kényszerülnek. Ugyanakkor az
internet hatékony segítséget nyújt a turisztikai ágazatra jellemző
kisebb vállalkozások szolgáltatásainak, turisztikai termékeinek piacra
vitelében és értékesítésében. A GKI Gazdaságkutató Rt. (T-Mobile Magyarország Rt.-vel és a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve) jelen
összefoglalójában arról ad képet, hogy a hagyományos utazásszervező
irodák mennyire használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket, és
hogy a világháló mennyire befolyásolja piaci tevékenységüket.
2004 nyarán a honlappal rendelkező utazási irodák 96%-a (a teljes sokaság 64%-a) biztosított lehetőséget e-mail-en keresztüli kapcsolatfelvételre. Ugyanakkor a kapcsolatfelvétel kivételével interaktív online szolgáltatást csupán minden ötödik társaság nyújtott. Az önálló webes megjelenéssel rendelkező irodák 15%-ánál (a teljes sokaság 10%-ánál) lehet a weboldalon keresztül szállást foglalni, 10%-ánál (7%) busz vagy autó bérlést kezdeményezni, 9%-ánál (6%) utat lefoglalni, 6%-ánál (4%) repülőjegyet rendelni.
Online árbevétel
A hagyományos irodák interneten keresztül generált forgalma egyelőre alacsony és a megrendelésre lehetőséget biztosító utazásszervezők árbevételének is csupán 10-15%-a (az összes utazási iroda esetén pedig pár százalék).
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- Online utazási portál a Metrótól
- Újabb Online szolgáltatásokkal modernizál a Lufthansa
- A távközlés transzformációja - avagy kommunikáció különféle képernyőkön
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- A Google oldalai a leglátogatottabbak Európában
- 38%-kal több online keresés Amerikában