Átadták a gazdasági minisztérium új honlapját

3/ 3 oldal
Augusztustól 19-től érhető el nyilvánosan a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium új, integrált intra- és internetes portálja. Az új portál kialakítása nemcsak egy egyszerű továbbfejlesztés, a fejlesztéssel párhuzamosan számos változás is történt a GKM belső működésében. Az új portál egyéves munka eredménye, a koncepció megalkotása tavaly augusztusban, a műszaki fejlesztés tavaly novemberben indult.

Integrált felület

A fejlesztés során egységesítették a korábban külön felületen és útvonalon elérhető internetes honlapot és a minisztérium belső intranetes rendszerét. Az intranetes tartalom a továbbiakban a kívülről látható felületet bővítéseként megjelenő intranetes menüpontok alatt érhető el. A továbbiakban a két oldal azonos útvonalon (a http://www.gkm.hu címen) lesz elérhető: a minisztérium belső hálózatán az intranetes menüpontokkal bővített oldal, a külső látogató számára pedig csak az internetes oldalak lesznek láthatók.

Az új rendszer megoldást jelenthet arra, hogy a publikus, de eddig csak az intraneten publikált anyagok gyorsabban kerüljenek a nyilvánosság elé, de általában véve is növeli az internetoldalak belső olvasottságát.

Szerkezetváltás

A portál átalakítása során új design és menüszerkezet került bevezetésre. A racionálisabb menüstruktúra kialakításán túl a könnyebb tájékozódást segítik elő a több terület anyagait összefogó „gyűjtő menüpontok" (pl.: jogszabályok, EU- integráció, pályázatok). Szintén az egyszerűbb eligazodást teszi lehetővé a korábbinál fejlettebb kereső: az új rendszer lehetővé teszi az és/vagy funkciók alkalmazását, illetve a dokumentumtípusok (cikkek, jogszabályok, pályázatok stb.) szerinti szűkítést is.

Folyamatban lévő fejlesztések

További kényelmi szolgáltatást jelentenek majd a szeptembertől üzembe helyezett szolgáltatások. Jelentősen megkönnyíti a terjedelmesebb adathalmazokban, táblázatokban való eligazodást az új kereső-strukturáló modul. Az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy egy adathalmazból (pl.: pályázat nyerteseit tartalmazó táblázat) egy ismérv (pl. pályázó neve) keresőmezőbe történő beírásával csak a vonatkozó információk jelenjenek meg (pl.: elért támogatás), elkerülve ezzel a táblázatok letöltésével és az abban való kereséssel járó fáradtságot. Az új modul lehetővé teszi emellett a felhelyezett adatok egyéni igény szerinti megjelenítését is (előállítható lesz például egy olyan táblázat, melyben csak az adott településről származó, vagy a megadott limitek közötti támogatást elért pályázatok találhatók). Szintén szeptembertől lesz elérhető a minisztérium hírlevél-szolgáltatása.

Speciális előnyök a minisztérium munkatársai számára

Az új integrált rendszer decentralizált adatfelvitele, illetve a könnyen bővíthető menüstruktúra lehetővé teszi egyes jelenleg papír alapon, vagy körülményesebb módon (kör e-mailek) zajló folyamatok központosítását is. Ilyen felhasználási lehetőségek például a minisztériumi körlevelek, munkaanyagok, egyeztetések intraneten keresztül történő kezelése, illetve a kötelezettség-nyilvántartó rendszer központosítása, de itt említhető a belső kommunikációt erősítő minisztériumi fórumok létrehozása is.

Az adatfelvitel új rendszere

Jelentős változáson ment keresztül a minisztériumi – intra- és internetes – oldalak adatfeltöltése is. A korábbi központosított rendszerrel szemben (az anyagokat csak az intranet-, illetve internetoldalakat szerkesztő kollégák helyezhették fel) az új szerkesztőségi rendszeren keresztül az adatfelvitel jelenleg tetszőleges minisztériumi hálózatra kötött gépen keresztül történhet. Az adatfelviteli jogosultság – igény szerinti számban kiadható - személyi azonosítóhoz és jelszóhoz kötött, így a felkerült anyagok forrása könnyen ellenőrizhető. A – felhelyezést jóváhagyó - portálszerkesztőknek, így csak az arculathoz történő illeszkedést, illetve az optimális elhelyezést kell felügyelni.

A szerkesztőségi rendszeren belül a minisztérium egyedi igényeinek megfelelően kialakított, dokumentumtípusokhoz kötődő adatfelviteli felületek (templatek) kerültek kialakításra. Ezek alkalmazásával csökken a felvitel során elkövethető hibák száma, illetve az arculatba nem illeszkedő anyagok elkészítésének veszélye.

Publikációs aktivitás, publikációs statisztikák

Az új szerkesztőségi rendszer és az ezen belül kiépítésre került workflow-modul lehetővé teszi az egyes anyagok forrásának (főosztály, illetve rögzítő személy), felviteli idejének, utolsó módosításának, elévülési idejének nyomon követését is. Az elévült anyagokról a rendszer a beállított időpontban automatikusan értesítést küld, a portálszerkesztő az ilyen anyagokat egyetlen gombnyomással helyezheti át az archívumba, így elkerülhetővé válik az aktualitását vesztett anyagok honlapon való megjelenítése.

A decentralizált adatfelvitel és a szerkesztőségi rendszer egyedi fejlesztései lehetővé teszik a minisztériumi dolgozók publikációs aktivitásának (felhelyezett anyagok száma meghatározott időszakban, belső és külső anyagokra történő hivatkozások száma) mérését, illetve ezekről statisztikák generálását is. Az így generált adatok prémiumkritériumként működhetnek, illetve jól illeszkedhetnek egy hosszabb távon kialakításra kerülő egységes vállalatirányítási rendszer követelményeihez.
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció