7,8 százalékkal több mobiltelefon a harmadik negyedévben
2002. november 27.
A legnagyobb gyártó, a Finn Nokiaa 37,4 millió készüléket adot el a végfelhasználóknak a harmadik negyedévben, 13,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a piaci részesedése 35,9 százalékra nőtt 34,1 százalékról. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában megszerezte a piac több mint 50 százalékát, ez először történt. A Nokiát a drágább, többet tudó, színes képernyős készülékek iránt Nyugat-Európában növekvő kereslet segítette, a Gartner Dataquest szerint. Ebben a Nokia úgyszólván csak saját magával versenyez - írták az elemzők.
A világon második helyezett amerikai Motorola eladásai csak 2,4 százalékkal nőttek, 15 millió készülékre, a harmadik negyedben az egy évvel azelőttihez képest. A dél-koreai Samsung 52,4 százalékkal 11,06 millióra növelte értékesítését, első ízben szerezve meg, 10,6 százalékon, a piac több mint 10 százalékát. A német Siemens 12,9 százalékkal 8,1 millióra növelte eladott készülékei számát, és 7,8 százalékos volt a piaci részesedése. A svéd Ericcson és a japán Sony mobilkészülék-gyártó vegyes vállalata továbbra is visszaesett: 5 millió készüléket adott el, 43 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi harmadik negyedévben. A piaci részesedése 4,8 százalékra csökkent az egy évvel azelőtti 9,1 százalékról.
Kapcsolódó cikkek
- Átfogó Nokia-felmérés a mobiltárolási szokásokról
- Van jövője az alapmobiloknak: 200 millió fölött a Nokia 1100
- Több mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés
- Kínában rohamosan bővül a mobiltelefon-piac
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A TI szerint idén 20%-kal nőhetnek a mobileladások
- Majdnem 12 millió ügyfél a cseh mobilszolgáltatóknál
- Frusztrációhoz vezethetnek a bonyolult high-tech-kütyük
- 2,5 milliárd mobiltelefon világszerte
- Azt hiszem, ez egy Nokia, vagy mégsem?