„Autópálya-matricát szeretnék!” – Kate már ezt is intézi
2025. október 19.
A K&H ügyfelei mostantól nemcsak bankolhatnak Kate-tel, a bank hangalapú digitális pénzügyi asszisztensével, hanem autópálya-matricát is vásárolhatnak rajta keresztül. Az új funkció úgy lett kialakítva, hogy a teljes vásárlási folyamatot végigvigye akkor is, ha a felhasználó mindössze annyit mond: „Autópálya-matricát szeretnék!”. Ilyenkor a rendszer minden szükséges adatot bekér – például a matrica típusát, időtartamát és érvényességi idejét –, majd gyorsan és kényelmesen elvégzi a tranzakciót.
A fejlesztést a K&H saját NLU (Natural Language Understanding – természetes nyelvi megértés) csapata készítette, amely számítógépes nyelvészekből és fejlesztőkből áll. Az ő feladatuk, hogy Kate pontosan értse a felhasználói szándékokat (intenteket), felismerje a kapcsolódó adatokat (entityket), és minden helyzetben megfelelő választ adjon. Az NLU szakemberek olyan „forgatókönyveket” dolgoznak ki, amelyek lefedik a legkülönfélébb szóhasználatokat is, így Kate akkor is megérti az ügyfelet, ha az egyszerűen vagy éppen összetettebben fogalmaz.
„Az NLU csapat munkája jól mutatja, hogy a modern banki IT nem pusztán a kódolásról szól. A nyelvészeti és üzleti szempontok összekapcsolásával olyan fejlesztéseket hozunk létre, mint Kate, amely nemcsak technikailag működik, hanem érti is az emberek természetes beszédét, és minden helyzetben releváns választ ad. Ez teszi igazán izgalmassá és kihívásokkal telivé a munkánkat” – mondta el Ozorai Dénes, a K&H Bank IT vezetője.
A K&H IT szervezetében közel ötszáz szakember dolgozik azon, hogy a legkorszerűbb technológiák és a nyelvtudomány ötvözésével a digitális bankolás egyszerűbbé, gyorsabbá és emberközelibbé váljon. A természetes nyelvi megértés fejlesztése így egyszerre jelent informatikai, nyelvészeti és ügyfélélményt érintő innovációt.
English Summary
K&H Bank’s digital voice assistant, Kate, now enables users to purchase highway vignettes directly through voice commands. The new feature guides customers through the entire process, even if they simply say, “I’d like to buy a highway vignette.” This development was created by K&H’s in-house Natural Language Understanding (NLU) team, combining the expertise of computational linguists and programmers to ensure Kate accurately interprets user intentions and language variations. The project showcases how modern banking IT integrates technology, linguistics, and user experience to make digital banking more natural and human-centered. With nearly 500 IT professionals, K&H continues to innovate by blending advanced technologies with language science.
Kapcsolódó cikkek
- A zöld ötletek nálunk valóra válnak – így dolgozik a K&H IT a fenntartható jövőért
- K&H STEM pályázat fiatal tehetségeknek
- A legjobb mobilbanki alkalmazások között van a KBC mobilappja
- Digitális forradalom a SZÉP-kártyás fizetésben
- Ingyenes kiberbiztonsági programmal segíti vállalati ügyfeleit a K&H Bank
- Megújult a ZEUS: Intelligens rendszer, gördülékenyebb banki élmény
- Autópálya árak 2026-ban: inflációval drágul, de sokaknak olcsóbb lehet
- Újra indul a K&H STEM pályázat: egymillió forint vár az innovatív hallgatókra
- A K&H Bank a STRAND Fesztivál kiemelt támogatója
- Az IT nem kiszolgál, hanem alakít – A K&H új szemlélete