LG OLED: Tízmillió eladott készülék Európában

Az LG Electronics (LG) átlépte a mérföldkövet: tízmilliomodik OLED tévékészülékét értékesítette Európában. Több mint tíz éve folyamatosan újraértelmezi az OLED technológia határait, mely az önálló fénykibocsátásra képes pixeleken alapul, és innovációival mára a prémium tévépiac egyik vezető szereplőjévé vált.

 

Európában piacvezető az OLED szegmensben

 

Az Omdia piackutató adatai szerint 2025 áprilisáig az LG már több mint 10 millió OLED tévét szállított le az európai piacra. Az első, 2013-ban megjelent modellektől kezdve az LG fokozatosan növelte piaci részesedését: 2019-ben már 2 millió, 2021-ben 4,9 millió, 2023-ban 8 millió, 2024-ben pedig 9,5 millió eladott OLED készüléket könyvelhetett el.

 

2025 első negyedévében közel 391 100 OLED tévét szállított a régióba, így elérte a 56,4%-os piaci részesedést, és továbbra is vezető pozíciót tölt be kulcspiacain – köztük az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban. Ma minden második eladott OLED tévén Európában LG logó szerepel.

 

A C széria, különösen a legújabb C5 modell, továbbra is az egyik legnépszerűbb választás a régióban.

 

 

12 éve az OLED élvonalában világszerte

 

Globálisan is piacvezető az LG: 2024-ben az OLED tévék eladásainak 52,4%-át adta, így már tizenkettedik éve a világ első számú OLED tévémárkája. Ezt a pozíciót a kiemelkedő kép- és hangminőség, az AI-alapú testreszabhatóság és az állandó technológiai fejlődés biztosítja.

 

Az LG saját fejlesztésű α (Alpha) AI processzora gondoskodik a maximális teljesítményről. A márka hírnevét tovább erősítik olyan újdonságok, mint a feltekerhető vagy átlátszó kijelzők, a vezeték nélküli modellek, az extrém fényerejű OLED panelek, valamint a személyre szabott tartalomszolgáltatások, amelyek a webOS platformon keresztül érhetők el.

 

Úttörő technológiák a 2025-ös OLED szériában

 

Az LG első átlátszó, valódi vezeték nélküli kapcsolattal rendelkező 4K OLED tévéje 2025-ben debütál Európában: májusban Németországban és Spanyolországban, júniusban pedig az Egyesült Királyságban és Franciaországban kerül piacra. Ez a modell jelentős lépést jelent a technológiai és formatervezési újítások terén.

 

A Brightness Booster Ultimate technológiával ellátott 2025-ös OLED evo széria akár háromszoros fényerőt kínál, miközben tökéletes feketéket és pontos színeket biztosít – mindezt a világ vezető tanúsítványait (UL Solutions, Intertek, TÜV Rheinland) elnyerve. Az új Alpha 11 AI Gen2 processzor pedig részletgazdag HDR10 testreszabást és fejlett tartalomskálázást kínál pixelpontos megjelenítéssel.

 

A továbbfejlesztett AI-funkciók – mint az AI Remote, AI Search vagy az interaktív AI Chatbot – személyre szabottabb, gördülékenyebb felhasználói élményt kínálnak.

 

 

Díjeső és elismerés Európa-szerte

 

Az LG OLED tévéit Európa vezető fogyasztóvédelmi szervezetei is elismerik: 12 országban kaptak kimagasló értékeléseket, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. Az LG már ötödik éve nyeri el a Which? Awards „Az év otthoni szórakoztatóelektronikai márkája” díjat, az OLED G4 és C4 modellek pedig kiemelkedő, 80 pontos értékelést értek el.

 

A dizájn is kiemelkedő: az OLED T modellek elnyerték az iF Design Award és a Red Dot Design Award díjakat, míg fenntarthatósági erőfeszítéseiket a Carbon Trust tanúsítványai igazolják immár ötödik éve.

 

webOS: tartalom- és szolgáltatási ökoszisztéma prémium minőségben

 

Az LG saját fejlesztésű webOS platformja is folyamatosan bővül:

• Az LG Channels az egyik legtöbbet használt alkalmazás az LG tévéken Európa főbb piacain, 16 országban 1700 csatornával kínál élő sportközvetítéseket és szórakozást.

• A platformon eltöltött nézési idő több mint 45%-kal nőtt éves szinten.

• A tartalombővítést olyan partnerek támogatják, mint az ITV Studios, Lionsgate, A+E, NBCU, FIFA+ és a BBC Studios.

• Az LG saját LG 1 csatornája prémium műsorokat kínál például a Fremantle-től, a Lionsgate-től vagy a Filmrise-tól.

• A Rakutennel való együttműködés révén indult el az LG Movies & TV streaming szolgáltatás.

• Több mint 500 ingyenes, családbarát játék érhető el az Xbox Cloud Gaming (Beta) támogatásával.

 

 

Az OLED szellemiség a prémium LCD szegmensben is megjelenik

 

A 2025-ös QNED evo sorozat új szintre emeli a prémium LCD televíziókat. Ezek a modellek ötvözik az OLED tévék fejlesztéseit a legkorszerűbb Mini LED technológiával, és a legújabb Alpha AI processzort, valamint a frissített webOS rendszert is megkapták.

 

Az Intertek által igazolt 100%-os színvolumen, a Dynamic QNED Color technológia és a kiemelkedő színpontosság biztosítja, hogy ezek a tévék minden fényviszony között kiváló képminőséget nyújtsanak.

 

Ünnepi kampány: ingyenes streaming előfizetések

 

Az LG egy különleges kampánnyal – az LG 'Streaming' hetek – ünnepli a 10 milliós mérföldkövet. Az erre létrehozott applikáción keresztül Európa-szerte ingyenes vagy kedvezményes előfizetések érhetők el a vállalat streaming partnereitől. Az alkalmazás elérhető az LG Content Store-ban.

 

„Új mérce a televíziózásban”

 

„Az LG OLED tévék új szintre emelték a prémium televíziózás élményét. A 2025-ös LG OLED evo sorozat még tisztább képet, fejlettebb AI-megoldásokat és személyre szabottabb élményt kínál az európai felhasználók számára” – mondta Heaven Lee, az LG Electronics európai régiójának képviselője.

 

 

English Summary

LG Electronics has reached a major milestone, selling over 10 million OLED TVs in Europe. The company has led the OLED market for over a decade, continuously innovating with self-lit pixel technology and AI-powered features. In Q1 2025 alone, LG shipped more than 391,000 OLED TVs in Europe, maintaining a dominant 56.4% market share. The latest 2025 OLED evo lineup introduces breakthroughs like transparent, wireless 4K models and enhanced brightness with the new Alpha 11 AI Gen2 processor. To celebrate, LG is launching the “Streaming Weeks” campaign, offering free and discounted subscriptions to popular services across Europe.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció