Új termékcsaláddal és arculattal újít a Decathlon
2025. április 30.
A Decathlon, Magyarország piacvezető sportszerkereskedője, 2024-ben 86,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A pénzügyi eredmények mellett az elmúlt év a megújulásról és a stratégiai irányváltásról is szólt: a vállalat tavasszal hazánkban is elindította a globális márkaidentitásához illeszkedő arculatváltást, miközben kiemelt figyelmet kapott a fenntartható, körforgásos üzleti modell fejlesztése.
A hosszú távú ár-érték arányra épülő stratégia részeként a Decathlon új, „Kék Termékek” néven futó termékcsaládot vezetett be, amely 35 sportág alapfelszereléseit kínálja elérhető áron. A vállalat célja továbbra is az, hogy mindenki számára – a kezdőktől a profikig – elérhetővé tegye a sport nyújtotta egészséges, aktív életet.
Megújuló áruházak, kényelmesebb vásárlói élmény
Az új üzletkoncepció szerint átalakított áruházak nagyobb átláthatóságot biztosítanak, és jobban kiszolgálják az idősebb, családos vagy fogyatékkal élő vásárlók igényeit is. A modern dizájn, tágas próbafülkék, bővített szolgáltatási és tesztelési terek mind a kényelmesebb vásárlást támogatják.
Fókuszban a körforgásos megoldások
2024-ben kulcsterületté váltak a körforgásos szolgáltatások, mint a bérlés, javítás, karbantartás és a tavaly indult BuyBack program, amely során a Decathlon visszavásárolja a saját márkás kerékpárokat. Az idei év tavaszára a visszavett bringák száma megduplázódott, és már nem saját márkás gyerekkerékpárok és rollerek is leadhatók. Ezek a szolgáltatások nemcsak a termékek élettartamát növelik, de költséghatékony alternatívát kínálnak a sportolni vágyóknak.
Fenntartható működés a gyakorlatban
A Decathlon működésében is nagy hangsúlyt kap a környezettudatosság: az üzleteket az EDGE minősítési rendszer szerint korszerűsítik. 2024-ben 5 áruház kapott Level 1, 8 pedig Level 2 minősítést, amelyek 20-40%-os energiafelhasználás-csökkenést jelentenek. Emellett napelemek és elektromos töltőállomások telepítésével is támogatják a megújuló energiahasználatot.
2025 – új célok, új mérföldkövek
A 2025-ös évre a vállalat ambiciózus tervekkel készül: további üzletek modernizálása, a körforgásos szolgáltatások bővítése, valamint gépészeti fejlesztések révén több áruházban is földgáz helyett villamos energiával biztosítják a fűtést és hűtést. Az év különösen jelentős, hiszen a Decathlon Magyarország idén ünnepli 20. születésnapját – ennek egyik mérföldköve a budaörsi áruház átalakítása az új üzletkoncepció szerint.
„Hiszünk abban, hogy a sport mindenkié. A ‘Kék Termékek’ révén lehetővé tesszük, hogy bárki – anyagi helyzettől függetlenül – kompromisszumok nélkül kezdjen el mozogni.” – mondta Sabrina Jacksteit ügyvezető igazgató.
English Summary
In 2024, Decathlon Hungary achieved a net revenue of HUF 86.2 billion, marking a 6% growth compared to the previous year. Alongside financial success, the company focused on brand modernization, sustainability, and expanding circular services like BuyBack, rentals, and repairs. A major milestone was the launch of the “Blue Products” range, offering essential sports equipment at affordable prices. As Decathlon celebrates its 20th anniversary in Hungary, it continues to prioritize accessibility, innovation, and eco-conscious operations.
Kapcsolódó cikkek
- Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
- Schneider Electric megoldásokkal lesz még energiahatékonyabb a Decathlon Horvátországban
- Eltűntek a hagyományos kasszák az egyik hazai Decathlonból
- Magyar cég innovációja segíti a nemzetközi sportóriás terjeszkedését
- Bemutatkozott a Decathlon Magyarország első robot munkatársa
- A Decathlon és a Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2019-ben
- Webáruházat nyit a Decathlon