A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
2025. március 20.
A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3%-kal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
2024-ben a Xiaomi minden üzletága erőteljes növekedést mutatott, amit a „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma szinergiái segítettek elő. A Csoport kiemelkedő növekedést tapasztalt okostelefonok, elektromos járművek és intelligens háztartási készülékek terén. Az okostelefonokból származó bevétel 21,8%-kal, 191,8 milliárd jüanra nőtt, míg az elektromos járművekből (EV) és más új projektekből származó bevétel 32,8 milliárd jüanra emelkedett. Az IoT és okostotthon termékek bevétele 30%-kal, 104,1 milliárd jüanra nőtt, rekord mennyiségben szállítva légkondicionálókat, hűtőszekrényeket és mosógépeket.
A Xiaomi a Xiaomi 15 Ultra, a Xiaomi SU7 Ultra és a Mijia Central Air Conditioner Pro termékek bemutatásával belépett az ultra prémium piacra. A 2025. március 3-i termékbemutató után a Xiaomi 15 Ultra készülékek eladása 50%-kal nőtt az előző modellhez képest, míg a Xiaomi SU7 Ultra végleges megrendelései meghaladták a 10.000 darabot, így már az éves célt teljesítették. Mindkét termék kiemelkedő értékesítési teljesítményt mutatott, erős növekedési trendet képviselve.
A Xiaomi globális okostelefon-eladásai 15,7%-kal növekedtek, és így a legnagyobb mértékben hozzájárultak az iparág növekedéséhez. 2024-ben a Csoport okostelefon-szállításai elérték a 168,5 millió darabot, ami 15,7%-os növekedést jelent. A Canalys adatai szerint a Xiaomi 2024-ben az első három között szerepelt a globális okostelefon-szállítások tekintetében, 13,8%-os piaci részesedéssel.
A 2024 negyedik negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállításainak piaci részesedése Kínában 15,8%-ra nőtt, ami 3,0%-os növekedést jelent az előző évhez képest, így a vállalat a negyedik egymást követő negyedévben mutatott növekedést.
A prémium szegmensben a Xiaomi jelentős áttörést ért el, piaci részesedése rekordot döntött. A harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a 3000 jüanos szegmensben 23,3%-ra nőtt, míg a 4000-5000 jüanos szegmensben 24,3%-ra, így első helyen végzett. Az 5000-6000 jüanos szegmensben szintén növekedett a részesedés, 9,7%-ra, ami éves szinten 1,3%-os növekedést jelent.
A Xiaomi elektromos járművei, köztük a Xiaomi SU7 sorozat, szintén erőteljes növekedést mutattak 2024-ben. A Xiaomi SU7 sorozat kilenc hónap alatt 136 854 darab járművet szállított le. A Xiaomi SU7 sorozat iránti kereslet magas, különösen a női és Apple felhasználók körében, ami erősíti a prémium márkát. A Xiaomi 2025-re 350 000 elektromos jármű kiszállítását tűzte ki célul.
A Xiaomi IoT és okosotthon termékei is rekord eredményeket mutattak, mivel az üzletág először haladta meg a 100 milliárd jüan bevételt. Az okos nagyméretű háztartási készülékek terén szintén erős növekedés tapasztalható, a szállítási volumeneik rekord szintet értek el.
A Xiaomi táblagépei és okoskarkötői is jelentős növekedést mutattak 2024-ben. A Xiaomi táblagépeinek globális kiszállítása 73,1%-kal nőtt, míg a viselhető okoskarkötők tekintetében a 2. helyen szerepelt mind globálisan, mind Kínában.
Az online szolgáltatások terén is erőteljes növekedés volt tapasztalható, a bevétel 13,3%-kal nőtt, és a havi aktív felhasználók száma meghaladta a 700 milliót. Az internetes szolgáltatások bruttó haszonkulcsa 76,6%-ra emelkedett, ami éves szinten 2,5%-os növekedést jelent.
A mesterséges intelligencia és a K+F területén végzett befektetések továbbra is kulcsfontosságúak, mivel a Xiaomi 2024-ben több mint 24 milliárd jüant fordított K+F fejlesztésre. A mesterséges intelligencia területén végzett befektetések alapvetően hozzájárulnak a „Human × Car × Home” ökoszisztéma további fejlődéséhez, miközben a Xiaomi továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az okos eszközök piacán.
English Summary
Xiaomi Corporation announced its audited consolidated results for the fiscal year ending December 31, 2024. The company achieved a 35% year-over-year revenue growth, reaching 365.9 billion yuan, with a 41.3% increase in net profit. Key growth drivers included smartphones, electric vehicles, and smart home products. Xiaomi's global smartphone shipments rose by 15.7%, and its premium product strategy saw significant success. The company also made strides in the electric vehicle market, with the Xiaomi SU7 series delivering over 136,000 vehicles. Additionally, Xiaomi's Internet of Things (IoT) and smart home business saw record-breaking sales. Their ongoing investment in artificial intelligence and R&D continues to strengthen their market position.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő intelligens rendszerei Barcelonában
- A Xiaomi megújítja a kapcsolt intelligenciát
- Ilyen volt a Magyar Telekom 2024-es éve
- Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
- A Xiaomi rekordmagas árbevételt ért el 2024 második negyedévében
- A Xiaomi 2023-as korrigált nettó nyeresége 126,3%-kal 19,3 milliárd jüanra emelkedett
- Konnektivitás újratöltve: a Xiaomi bemutatta az új „Human x Car x Home” koncepcióját
- A Xiaomi prémium kategóriát előtérbe helyező stratégiája több mint 18 működési területen hozott rekordmértékű növekedést
- A Xiaomi 2023 második negyedéves korrigált nyeresége 147%-kal, 5,1 milliárd jüanra nőtt
- A Xiaomi 2022-ben felkerült a Forbes „China ESG 50” listájára