„Nők az értékesítésben” – Úttörő workshop Budapesten

A Schneider Electric „Sustainability Business” divíziója nemrégiben nagyszabású workshopot szervezett Budapesten, mely a nők értékesítési területen való érvényesülésére összpontosított. A vállalat Magyarországon már tavaly elérte a 2025 végére kitűzött globális célokat a nők arányát illetően az új munkavállalók és a vezetők körében.

A háromnapos „Women in Sales” esemény célja az volt, hogy feltárja, milyen akadályok nehezítik a nők elhelyezkedését az értékesítési szektorban, és hogyan támogathatnák őket jobban ezekben a szerepekben. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy az értékesítők között alacsonyabb a nők aránya, különösen a mérnöki tudást igénylő iparágakban. A Schneider Electricnél az értékesítési pozíciókban az elmúlt években jelentős előrelépés történt: mára a nők aránya 24 százalékra nőtt, a vezetői posztokon pedig 17 százalékra.

 

„Úgy véljük, hogy a nők képesek ugyanúgy érvényesülni az értékesítői szerepkörben, mint a férfiak, mivel rendelkeznek a szükséges képességekkel, ráadásul új értékeket hozhatnak a területre. Ugyanakkor a meglévő sztereotípiák, a családi szerepük, valamint a megfelelő mentori támogatás és magabiztosság hiánya miatt sokan eleve lemondanak erről a pályáról. A budapesti „Women in Sales” eseményünk volt az első nagyobb ilyen jellegű program a cégen belül, amelyen mintegy 60 kollégánk vett részt a világ számos országából. Nagyon fontosnak tartom, hogy az ilyen közösségépítő események ne csak felhívják a figyelmet erre a problémára, hanem a tapasztalatok és tudás megosztásával javaslatokat is tegyünk a megoldásra” – mondta el Gábor Csilla, a Schneider Electric „Sustainability Business” divíziójának HR vezetője.

 

 

A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálás területén vezető globális vállalat, 2025 végéig szóló ESG céljaik között szerepel a nők arányának növelése az új munkavállalók és vezetők között. Az idei év végére a tervek szerint az újonnan felvett munkavállalók között 50 százalékra, az első vonalbeli vezetők között 40, míg a felsővezetők között 30 százalékra kell növelniük a nők arányát. A legfrissebb, tavalyi negyedik negyedévre vonatkozó jelentés alapján a globális új felvételek 42 százaléka nő volt, az első vonalbeli vezetők körében 30, míg a felső vezetők között 31 százalék. A vállalat elért eredményei és törekvéseinek elismeréseként zsinórban hatszor szerepelt a Bloomberg Nemek Közötti Egyenlőségi Indexében.

 

Magyarországon a 2025 végére szóló célokat már 2024-ben sikerült teljesíteni, sőt, a felső vezetők körében is 40 százalékot tesz ki a nők aránya a cégnél, ezzel a társaság magyar leányvállalata a régió élére került. A nemek közötti egyenlőség másik fontos célja a férfiak és nők közötti bérkülönbségek csökkentése, amelynek keretében legfeljebb 1 százalékos eltérés elérése a cél. Magyarországon tavaly 1,2 százalék volt a különbség, tehát ezt a célt is sikerült teljesíteni.

 

„Rendkívül fontosak azok az egyedi kezdeményezések, mint a „Women in Sales” program, mivel sok értékesítési pozícióhoz mérnöki tudás is szükséges, ami a nőknél még mindig kisebbségben van. Az ilyen események segítenek a hosszú távú, fenntartható eredmények elérésében. Emellett igyekszünk biztosítani, hogy a mindennapi működésünk során egyenlő esélyeket biztosítsunk mindenki számára a karrierálmaik megvalósításában. Különösen büszke vagyok arra, hogy tavaly az újonnan felvett munkavállalók között sikerült megvalósítani a nemek közötti egyenlőséget, miközben a Duna Smart Power Systems üzemünk csapata jelentősen bővült, és több száz új dolgozót vettünk fel, főként a gyártás területére. A Schneider Electricnél nagy hangsúlyt fektetünk a rugalmasságra, így például egyre több részmunkaidős munkalehetőséget kínálunk, valamint a „Family Leave” programunk révén rendkívüli családi események alkalmával extra fizetett szabadságot biztosítunk dolgozóinknak. Úgy gondolom, hogy ezek az intézkedések is hozzájárultak ahhoz, hogy már tavaly sikerült elérnünk a nők arányának növelésére kitűzött célokat” – tette hozzá Ivanov Katalin, a Schneider Electric országos HR vezetője.

 

 

English Summary

Schneider Electric recently hosted a "Women in Sales" workshop in Budapest, focusing on increasing women's representation in the sales sector. The company has already met its 2025 gender balance targets for new hires and leadership roles in Hungary. The event aimed to identify barriers for women in sales and explore ways to support their success. Schneider Electric is committed to achieving gender equality, with plans to increase female representation in new hires and leadership positions globally. The company has been recognized for its efforts with multiple appearances on the Bloomberg Gender-Equality Index.

 
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció