120 milliós támogatás a közösségi médiaszolgáltatóknak

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa közel 120 millió forintos támogatást nyújtott a magyarországi közösségi médiák műszaki fejlesztéseihez. A február 18-i ülésen egy kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási pályázat nyerteseit hirdették ki, emellett a televíziós reklámok jogszerűségét is megvizsgálták. Az NMHH ismét egy külföldi hatósághoz fordult, miután megsértették a klasszifikációs szabályokat.

A Médiatanács lezárta a KMUSZ2024 pályázatot, amely a közösségi médiaszolgáltatók műszaki fejlesztését támogatta, összesen több mint 119 millió forinttal, ezzel segítve 40 médiaszolgáltató működését.

 

A Karcagon működő Kun-Média Kft. nyerte el a kisközösségi rádiós médiaszolgáltatásra vonatkozó pályázatot, miután a cég jogosultsága 8 év után lejárt.

 

A Karc FM Média Kft. 2024. novemberi műsora nem felelt meg a műsorszerkezeti és közszolgálati műsorokkal kapcsolatos törvényi előírásoknak, ezért 70 ezer forintos bírságot kapott, és kötelezték, hogy tegyen közzé közleményt a jogsértésről.

 

A Médiatanács eljárást indított a Freedom Média PR és Kommunikációs Nonprofit Kft.-vel szemben, hogy megállapítsa, megsértette-e a burkolt kereskedelmi közlemények közzétételét tiltó szabályokat a www.szabadpecs.hu oldalon megjelent cikkekkel. A TV2 Zrt.-vel szemben is eljárás indult, mivel a Tények december 13-i adásában gyanú merült fel burkolt kereskedelmi közlemények közzétételére.

 

Ugyanakkor nem indult eljárás a TV2 Zrt.-vel szemben a 2024. december 16-i Mokka műsorával kapcsolatban, mivel a testület úgy ítélte meg, hogy a műsor nem lépte túl a megfelelő korhatárt.

 

A Médiatanács több reklámszpot jogszerűségét is vizsgálta. Az RTL+ és a Magyar Mozi TV reklámjai megfeleltek a jogszabályoknak, míg a TV2 csatornán sugárzott Spar-reklám a tudatosan nem észlelhető reklámok szabályait sértette, de mivel az időtartam nem haladta meg a szükséges szintet, eljárást nem indítottak.

 

A hatóság a román Mozi+ csatornán sugárzott műsort is vizsgálta, mivel az erőszakos tartalom miatt a magyar szabályozás szerint magasabb korhatárú kategóriába kellett volna sorolni. A román hatóságot értesítették az ügyben.

 

English Summary

The National Media and Infocommunications Authority (NMHH) allocated nearly 120 million HUF to support the technical development of Hungarian community media. During its February 18 meeting, the NMHH announced the winner of a community radio service tender and examined the legality of TV commercials. The authority also reported a classification violation to a foreign regulatory body.

The Media Council closed the KMUSZ2024 application, providing over 119 million HUF in support to 40 media service providers. The Kun-Média Kft. won a community radio service license in Karcag after its previous license expired.

The Karc FM Media Kft. was fined for not meeting legal requirements regarding program structure and public service content. The NMHH also initiated proceedings against Freedom Media PR and TV2 for potential violations related to covert commercial communications. However, no action was taken regarding a TV2 show related to child protection laws.

Finally, the NMHH examined the legality of several commercials, concluding that ads aired on RTL+ and Magyar Mozi TV were compliant with the regulations.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció