Az adatvagyon stratégiai kezelése versenyelőnyt jelent a cégeknek

Január 30-án a Magyar Marketing Szövetség Döntéshozói Klubjának rendezvényén a résztvevők azt vizsgálták, hogyan kezelhetik felelősen a vállalatok és márkák adatvagyonukat, és hogyan hasznosíthatják ezt a marketing-, média- és üzleti potenciáljuk maximális kihasználása érdekében. A PwC rendezvényközpontjában megtartott eseményen kiderült, hogy a digitális átalakulás korában az adatvagyon kulcsfontosságú erőforrássá válik, mely megfelelő kezeléssel jelentős versenyelőnyt biztosíthat a piaci szereplők számára. 

Incze Kinga, a Whitereport & Mediaspace.global alapító-ügyvezetője, előadást tartott a téma fontosságáról. Az előadás során rávilágított arra, hogy a digitális platformok térnyerése és a szabályozási környezet változása miatt elengedhetetlenné vált a vállalati adatstratégia kialakítása. A piaci szereplőknek reagálniuk kell a harmadik fél adatok mennyiségének változásaira a digitális térben, és saját első fél adatokkal, valamint vásárolt és köztes szolgáltatások által nyújtott adatokkal kell erősíteniük a fogyasztókkal való kapcsolatot. Incze Kinga kiemelte, hogy sok hazai vállalat még nem mérte fel adatvagyonát, ezért először ezt a szemléletet kell meghonosítani a vállalaton belül, és felmérni az adatterületeket és a lehetséges gyors eredményeket.

 

A szakértő hangsúlyozta, hogy a digitális transzformáció lehetővé tette, hogy pontosan megismerjük a fogyasztókat (természetesen az adatvédelmi jogi keretek között), és az adatstratégia célja az, hogy hatékonyan és költséghatékonyan tartsuk a kapcsolatot a fogyasztókkal. Az adatstratégia kialakítása magában foglalja a meglévő adatok feltérképezését, rendszerezését és optimális felhasználását. Ideális esetben a marketing és üzleti szemlélet vezeti az adatstratégia kialakítását, melyet a jogi és informatikai támogatás segít, számos egyéb funkcióval együtt – emelte ki a szakértő. Az első lépés a vállalaton belüli adatcsoportok és -silók feltárása, elemzése és kiaknázása (például kampányadatok, weboldal- és mikrosite-adatok, e-commerce, promóciós adatok, hűségkártya- és fizetési információk, közösségi média adatok stb.), majd ezt követően az adatcsoportok összekapcsolása és új adatok gyűjtése a stratégia továbbfejlesztése érdekében.

 

 

A rendezvény exkluzív helyszínén, a PwC Hungary Eiffel palotájában, az előadást egy panelbeszélgetés követte Krisztina Palinkas (Molson Coors, Media & Digital Senior Manager CEE), András Csenterics (PwC Legal Irodai tag, Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szakjogász) és András Kallos (Közgazdász, Adatbiztonsági és adatvédelmi jogi szakokleveles szakember) részvételével, Incze Kinga moderálásában. A panelbeszélgetésből kiderült, hogy az adatstratégia és adatgazdálkodás egy új üzleti lehetőséget jelent, és túlmutat a jogszabályi megfelelésen.

 

A résztvevők hangsúlyozták, hogy fontos a téma őszinte és valósághű kezelése a vállalaton belül, lépésről lépésre, adatterületről adatterületre. Az első lépés, hogy a vállalat vállalja fel a projektet, mérje fel adatvagyonát, és üzleti/marketing célok mentén határozza meg, mit szeretne elérni az adatvagyon építésével. A panelbeszélgetés résztvevői egyöntetűen versenyelőnyt látnak a céges adatokra épülő üzleti értékek teremtésében, miközben kiemelték, hogy az adatstratégiai gondolkodás és az első feltérképezési munkák nem indulhatnak el dedikált felelős és projekt nélkül. Fontos, hogy olyan kolléga vezesse a projektet, aki szakmailag megfelelően érti a piacot és az adatokat, hiszen az adatstratégia alapján üzleti és marketing döntések születnek.

 

A további beszélgetésekből kiderült, hogy a hazai piacon sok vállalat még az adatstratégiai szemléletváltás elején jár, és az előadás, valamint a panelbeszélgetés segítette a résztvevőket céljaik elérésében.

 

English Summary

On January 30, 2025, the Hungarian Marketing Association's Decision Makers Club hosted an event where participants explored how companies and brands can responsibly manage their data assets to fully leverage their marketing, media, and business potential. The event, held at the PwC conference center, highlighted the importance of data assets in the digital transformation era, where proper management can provide significant competitive advantages.

Kinga Incze, founder and CEO of Whitereport & Mediaspace.global, emphasized the necessity of developing corporate data strategies in response to the growing influence of digital platforms and changing regulatory environments. Companies need to adapt to changes in third-party data availability and strengthen their relationships with consumers through their own first-party data, purchased data, and intermediary service data.

The panel discussion following Kinga Incze's presentation, featuring industry experts Krisztina Palinkas, András Csenterics, and András Kallos, underscored that data strategy and management represent new business opportunities beyond mere compliance. The discussion stressed the importance of a dedicated project lead who understands the market and data, as data-driven business and marketing decisions are increasingly crucial.

The event revealed that many Hungarian companies are still in the early stages of adopting data-driven strategies, and the presentation, along with the panel discussion, provided valuable insights and motivation for participants to achieve their goals.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció