4 előny, amit céged élvez, ha van rendszergazdája

A cégek között verseny van, legyen szó bármilyen iparágról. A verseny méretét illetően persze vannak eltérések, de olyan ma már nincs, hogy hátradől egy vállalkozás és jönnek az eredmények. Biztos alapokat kell teremteni, átgondolt, jól működő rendszerben kell dolgozni, minél kevesebb technikai hiba faktorral, és ezek mellett ott van a marketing és a kapcsolatok is. Ezek mind meghatározóak a cégek sikerességét illetően. 

Az utóbb felsorolt két faktorról ebben a cikkben nem lesz szó, viszont az ezek előtt említett szempontokat és a rendszergazdák a cégek életében betöltött szerepét alaposan végigvesszük.

Lássunk is hozzá!

Ki a rendszergazda?

A rendszergazda magas tudású IT szakember. Ha megkérdezünk valakit annyit talán el tud mondani a munkájáról, hogy a rendszerek üzemeltetése és karbantartása a fő feladata, de azt, hogy ez valójában mit jelent és miért fontos nagyjából senki nem tudja.

Ezért mi most kibontjuk ezeket a feladatköröket és mutatunk 4 előnyt, amire egy cég szert tesz, ha van rendszergazdája.

Milyen teendőket lát el egy cégben a rendszergazda?

A rendszergazda szolgáltatás egy összetett tevékenység, sok a cég számára alapvető feladatból áll.

Ezek a főbb részei:

  •  az alapok egyeztetése, a célok konkretizálása,
  • az irányelvek meghatározása,
  • az előzőek mentén a céges infrastruktúra kialakítása,
  • javaslat a céges számítógéppark kialakítására, az eszközbeszerzés felügyelete,
  • az erőforrások optimalizálása,
  • a szoftveres-hardveres beállítások elvégzése,
  • a frissítések elvégzése,
  • a spamek szűrése,
  • a felhasználók és a jelszavak kezelése
  • az adatmentési stratégia kidolgozása és rendszeres adatmentések készítése,
  • a technikai segítségnyújtás

Miért fontos mindez egy cég számára?  

Azok a cégek, akiknek van rendszergazdájuk egyértelműen előnyt élveznek. Röviden azért, mert az IT nem véletlenül egy külön nyelv, egy külön szakma, egy külön iparág. Egy átlag felhasználó, de még egy a számítástechnika világában magabiztosan mozgó, átlagon felüli IT ismeretekkel rendelkező személy sem ért igazán a fent felsorolt tevékenységekhez,  átlátni pedig végképp nem képes azt, hogy ezek a részek hogyan kapcsolódnak egymáshoz, hogyan alkotnak egy egészet.

Ezzel nincs is semmi gond, mert nem mindenki IT szakember, mindannyian máshoz értünk, más a munkánk. Azzal viszont már van gond, ha valaki úgy érzi, hogy ezekhez nincs szükség extra tudásra, mondván egy cégen belül ezt majd úgyis megoldják maguknak.

Nekünk az a tapasztalatunk, hogy ebből rengeteg probléma származik, adott esetben olyanok is, amik alapjaiban rengetik meg az adott vállalkozást, akár annak az összeomlásához is vezethetnek.  

Rendszergazdára minden cégben szükség van, vagy legalábbis szükség lenne. Most bemutatjuk, hogy milyen konkrét előnyei vannak annak, ha egy cég rendelkezik ilyen IT szakemeberrel, angol elnevezésén sys-adminnal!

Milyen előnyei vannak, ha egy cégnek van rendszergazdája?

1. Az alapok, a célok egyértelmű meghatározása

Egy rendszergazda-ügyfél együttműködés ott kezdődik, hogy a szakember és a cég megismerkedik. Ennek az egyik alapköve kell, hogy legyen, hogy a cég vezetője mindent elmesél az alapítani kívánt vagy már működő cégről, annak a céljairól.

Ha ez nem történik meg, akkor nem lehet sikeres semmilyen partnerség. Erre tehát nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni!

Előny, hogy ha ez így történt és az IT szakember alaposan megismerte az adott vállalkozást, akkor személyre, azaz cégre szabott, hatékony megoldásokat tud kidolgozni.

2. A céloknak megfelelő eszközök

Ha tisztázottak a célok, akkor egy rendszergazda számára egyértelmű, hogy ehhez milyen eszközök szükségesek, hogyan érdemes kialakítani a céges számítógépparkot.

Ha tényleg a megfelelő eszközökkel dolgozik egy vállalkozás az sokkal hatékonyabbá és gyorsabbá tudja tenni a munkafolyamatokat. Ez segíti a munkavállalók mindennapjait, a cég számára pedig anyagi előnyt is jelenthet. 

Tapasztalataink szerint nagyon gyakori probléma, hogy egy cég nem a megfelelő eszközöket használja, ezt pedig visszaveti a fejlődését, több szemotnból  is. Amikor egy már meglévő céggel kezdünk el dolgozni, akkor ez egy fontos rész, amit mindig rendbe kell tenni.

3. Megfelelő adatmentés, adatbiztonság

Az adatmentés az egyik, ha nem a legfontosabb feladat, amit a rendszergazdák ellátnak.

Az adatmentés nagyon egyszerűen megfogalmazva azt jelenti, hogy az elkészítés idején fennálló céges adatokról készül egy másolat. Ennek az a lényege, a fontossága, hogy ha bármilyen ok miatt elveszíti egy cég az adatait, akkor ehhez az időpillanathoz, az ekkor elkészült másolathoz vissza tudnak nyúlni, minden ekkor létezett adat újra elérhető lesz!

Szakmai tapasztalat, hogy a vállalkozások erre nem fordítanak kellő hangsúlyt, mert azt gondolják, hogy nem érheti őket baj, ők nem eshetnek például zsarolóvírusok áldozatául. Ez azonban nagyon távol áll az igazságtól. Támadás bármikor, bárkit érhet, mindenki/akárki elveszítheti az adatait. Ha van adatmentésünk, akkor nagyban mérsékelhetőek az ellenkező esetben gyakorlatilag beláthatatlan veszteségek.

4. Folyamatos technikai segítség

Ez a cikkünknek az a része, az a bemutatott előny, amivel talán már többen találkoztak.

Ha egy cégben elromlik a nyomtató, az egyik munkatárs kizárja magát a fiókjából vagy egy új kollégának szüksége van e-mail fiókra és így tovább mindig a rendszergazdát hívjuk segítségül.

Jó esetben! Ha nincs IT szakember egy cég mögött, akkor ezeknek a megoldása a munkavállalókra hárul. Sokszor láttunk már hozzá nem értő emberek által összerakott megoldásokat, amik úgy-ahogy működtek, de számos hibalehetőséget, biztonsági rést rejtettek magukban. Ezek pedig előbb vagy utóbb, de mindig kibuknak, és gondot okoznak.  

Ezek voltak tehát a legfontosabb előnyök.

Köszönjük, hogy elolvastad ezt a tartalmat! Reméljük, hogy cikkünket hasznosnak találtad. Ha ezek után úgy érzed, hogy rendszergazdára van szükséged vedd fel velünk a kapcsolatot, kérj ajánlatot az X-com.hu Szolgáltató Kft-től!

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció