Megszavazták a reklámadó törvénymódosítását
Az MRSZ szerint igyelmen kívül hagyták a szakmai szervezetek álláspontját
2014. november 20.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a kommunikációs iparág társszervezetei sajnálattal fogadták, hogy az Országgyűlés tegnapi ülésén hozott döntésével figyelmen kívül hagyta az MRSZ és a szakmai szervezetek Reklámadó-törvénnyel kapcsolatos álláspontját.
Az MRSZ kiadott egy állásfoglalást a a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény módosításával kapcsolatban, melynek a következőket írják:
A jogszabály tegnapi napon megszavazott módosításai egyrészről látszatengedményeket adnak, másrészről tovább súlyosbítják Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét, mely intézkedés tovább rontja a reklámadóval, mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét. Az MRSZ hangsúlyozza továbbá, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.
A reklámszakma a szektor vállalatainak érdekképviseletén túl az ország gazdasági érdekeinek szem előtt tartása miatt is emelte fel szavát több ízben az elmúlt hónapokban, mert a reklámadó piaci árnövekedéshez, így, többek között a fogyasztási cikkek árának emelkedéséhez vezet, ami nem csak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár. A Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya egyértelműen kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében és közvetlen hatással van a GDP alakulására is.
Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, amely elenyésző ahhoz a 800 milliárd forintos nagyságrendhez képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni. A várható káros hatásaira tekintettel az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a Kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el.
Kép: konyvelozona.hu
Kapcsolódó cikkek
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- IHM: rádiós internet - a szabályozás nem korlátoz
- IVSZ, SzEK.org, HÉT: elfogadhatatlan és életszerűtlen az internetadó
- Kivonulhatnak a webboltok a reklámadó miatt
- Erősítheti a vásárlási kedvet az új e-kereskedelmi törvény
- Új tagokkal bővült az IAB és az MRSZ
- Reklámtorta 2012 – ki hasította magának a legnagyobb szeletet?
- Kisebb változtatások a Nexus 4-en
- iPassword Generator 1.0
- Tízmilliókat érinthet az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezet miatti tiltakozás