Gyorsuló növekedés az online reklámpiacon

A Magyar Reklámszövetség immár negyedszer teszi közzé a hazai internetes reklámpiacra vonatkozó felmérését, amelyet ezúttal is a Carnation Research közreműködésével készített el. A legfrissebb jelentés szerint 2000 második negyedévében tovább erősödött a hirdetők online aktivitása, amivel párhuzamosan előremutató változások is bekövetkeztek a rohamos fejlődésnek köszönhetően. Az év első hónapjában mért 236,4 millió forint után a második negyedévben már 390,7 millió forintosra bővült a hazai online reklámpiac.
Folytatódott az internetes reklámok térhódítása az év második negyedévében. Az első három hónapot 65%-kal meghaladva 390,7 millió forintosra növekedett a piac.

A piacbővülés gyorsulását jelzi, hogy az idei év első hat hónapjának 627,1 millió forintja 167%-os növekedést jelent az előző év második félévéhez képest (235 millió forint), míg a tavalyi év első hat hónapjához képest 470%-os bővülést hozott az idei első félév.

Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte: a második negyedévben megnőtt az 5 legnagyobb médiatulajdonos részesedése (68%), a következő felmérésekből ki fog derülni, hogy ez tartós piaci térnyerést jelent-e.

Továbbra is az IT/telcom/internet szektor költötte a legtöbbet, bár súlya jelentősen csökkent (46%), azonban a média (20%) megelőzte a pénzügyi szektort (14%). A dobogós helyek mögött az állásközvetítők, a turisztikai szolgáltatók és az autóipari cégek következnek.

A legkedveltebb hirdetési eszköz továbbra is a banner (90%), amelyet a szponzoráció követ (9%).

Az online média árazása is a fejlettebb típusok irányába mozdult el: tovább növekedett a megjelenítés alapú (82%), illetve a hibrid árazási mód (5%) alkalmazása.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció