Gyorsuló növekedés az online reklámpiacon
2000. szeptember 7.
A piacbővülés gyorsulását jelzi, hogy az idei év első hat hónapjának 627,1 millió forintja 167%-os növekedést jelent az előző év második félévéhez képest (235 millió forint), míg a tavalyi év első hat hónapjához képest 470%-os bővülést hozott az idei első félév.
Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte: a második negyedévben megnőtt az 5 legnagyobb médiatulajdonos részesedése (68%), a következő felmérésekből ki fog derülni, hogy ez tartós piaci térnyerést jelent-e.
Továbbra is az IT/telcom/internet szektor költötte a legtöbbet, bár súlya jelentősen csökkent (46%), azonban a média (20%) megelőzte a pénzügyi szektort (14%). A dobogós helyek mögött az állásközvetítők, a turisztikai szolgáltatók és az autóipari cégek következnek.
A legkedveltebb hirdetési eszköz továbbra is a banner (90%), amelyet a szponzoráció követ (9%).
Az online média árazása is a fejlettebb típusok irányába mozdult el: tovább növekedett a megjelenítés alapú (82%), illetve a hibrid árazási mód (5%) alkalmazása.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre kevésbé figyelünk a veszélyekre
- A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
- Önálló informatikai szakállamtitkárságot hoz létre a GKM
- Gates: több külföldi szakemberre van szükség az USA-ban
- 2008-ban is a noteszgépek hajtják előre a PC-piacot
- Magyar cégek: Négyszáz tárgyalás a CEBIT-en
- 11 millió mobil-előfizető
- Felvásárlási hullám kezdődik az internetszolgáltatók piacán
- Az amerikaiak többsége mozdulni sem tud mobiltelefon nélkül
- A szemlélő hangulatát észlelő reklámplakátok