Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség

Az econet.hu Média és -vagyonkezelő Nyrt. első háromnegyed éves adózás utáni vesztesége 607,2 millió forint volt, szemben a tavaly azonos időszaki 384,7 millió forintos mínusszal - tette közzé a cég pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

A nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerinti konszolidált, nem auditált gyorsjelentés szerint a mintegy 220 millió forintos eredménycsökkenést alapvetően két, a radiocafé Kft. értékesítéséhez kapcsolódó egyszeri tétel okozta. Az egyik ilyen tétel az üzletrész értékesítésénél jelentkező 50 millió forintos veszteség, a másik pedig a nem bizonyosan bekövetkező gazdálkodási eseményektől és a körzeti frekvencia újbóli elnyerésétől függő vételárrészekre - mintegy 150 millió forintra - megképzett 100 százalékos céltartalék.

A gyorsjelentésben hozzáfűzik: a bázisidőszakban szerepel az Externet Nyrt. részesedés akkori értékesítésének pozitív eredményhatása is. Az egyszeri tényezők hatásait kiszűrve az első 9 hónap üzleti tevékenysége az adózott eredménytartalom 19 százalékos, csaknem 100 millió forintos javulását mutatja.

A társaság média-portfóliója kibővítésének eredményeként 2009 első kilenc hónapjához képest az árbevétel több mint duplájára, 2,51 milliárd forintra nőtt. A növekedés főként a bázisévi számban még nem szereplő NeoFM-nek, EXIT magazinnak, Fidelio Estnek és Time Out Budapestnek, valamint a bázisévi számban csak kisebb mértékben szereplő Facebook reklámértékesítésnek tudható be.

A jelentés szerint az árbevétel növekedésével párhuzamosan a portfólió bővülés miatt megnövekedett ugyan a csoport költségszintje is, de az üzemi eredmény, illetve a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) is javult a bázisidőszakihoz képest. Az EBITDA ugyanakkor mínusz 289,2 millió forint, szemben az előző év január-szeptemberi 480,2 millió forintos veszteséggel, az üzemi veszteség pedig csaknem 400 millió forint 2010 első három negyedévében, míg 2009 azonos időszakában 596,1 millió forint volt.

A jelentés kitér arra is, hogy a historikusan jellemzően gyengébb első félévben, illetve a reklámpiacon szokásosan gyengébb harmadik negyedévben is erősebb növekedést ért el a cég, s a megnövekedett értékesítési portfólióban a negyedik negyedévben hasonló tendencia várható. A tapasztalatok szerint az év utolsó negyedévében realizálódik az éves árbevétel közel 40 százaléka.

Az econet részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek. A papír pénteken éves minimumán, 93 forinton zárt, míg az elmúlt egy évben a legmagasabb ára 135 forint volt.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció