Átrendeződő lakossági telekommunikációs piacok

A következő években több mint egymillió előfizető válthatja csomagokra különálló telekommunikációs előfizetéseit.

Miközben az elmúlt években folyamatosan emelkedett a gáz, az áram és a benzin ára, a telekommunikációs díjak és az internet ára folyamatosan csökkent. Az Invitel szerint évről-évre egyre többen válnak nyitottá a csomagban árult szolgáltatásokra a halmozott kedvezmények, a rugalmasan összeállítható konstrukció, az egy előfizetés és további kényelmi szempontok miatt. A szolgáltatáscsomagok terjedése pedig további árcsökkentő hatással lehet az egyes szolgáltatási elemekre, amely a szolgáltatási portfóliók teljes átalakulásához vezethet

Csökkenő árak, előretörő csomagok, megszűnő különálló előfizetések, fejlődő internetpiac és erősödő verseny. Erre lehet számítani a magyar telekommunikácós és multimédia piacon a következő 2-3 évben az Invitel szerint. Az internet penetráció tekintetében várható, hogy hasonlóan az elmúlt évek trendjeihez a mostani 38-40%-ról 47%-ra nő a háztatártások körében az internet előfizetések száma és folytatódik a felzárkózás az európai átlaghoz (65%). Tovább terjedhetnek, a kényelmesebb és minőségibb televíziózást lehetővé tévő internetalapú tv technológiák (IPTV) és a csomagban árult lakossági előfizetések (TV, ADSL, telefon, mobilinernet) terjedésére is számít az Invitel, mert azok olcsóbb előfizetési árakat és kényelmesebb ügyintézést jelentenek az ügyfeleknek.

„Az unió fejlettebb országaiban, de még a régiós országokban is magasabb a lakossági internetelőfizetések aránya, mint hazánkban. A piac dinamikusan nő, ez év végére várhatóan a háztartások újabb 4-5%-a csatlakozhat majd otthonról is a világhálóhoz. De az is megfigyelhető, hogy az eddigi szolgáltatási portfóliók átalakulnak, az ügyfelek közül egyre többen ismerik fel: megéri ha ugyanannál a szolgáltatónál fizetnek elő több dologra is, elsősorban azért, mert olcsóbb, rugalmasabb és kényelmesebb” – mondta Zsembery György az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettese.

Évről-évre nő az otthoni internet előfizetések száma, amelynek mozgatórugói vélhetően a csomagok, a csökkenő árak, és az IPTV terjedése. 2009-ben Magyarországon a háztartások 38-40%-a rendelkezett internet előfizetéssel ezzel az európai országok között az utolsók között vagyunk, de a sávszélesség tekintetében jól állunk, szinte mindenhol 2 Mbp/s feletti az internetlefedettség, ebben a tekintetben vezetjük a mezőnyt. Az Invitel úgy látja, hogy az internet penetráció további növekedésének mozgatórugói várhatóan a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az IPTV és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások lesznek.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció