Az elmúlt évben 16 százalékkal nőtt a vezetékes szélessávra előfizetők száma

Az elmúlt évben 16 százalékkal 1,537 millióra nőtt Magyarországon a vezetékes szélessávú előfizetések száma, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma 2007 végén 1,327 millió, 2006 végén pedig 994 ezer volt.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatívszolgáltatók és a négy legnagyobb kábeltelevíziós társaság önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 2008 decemberében 0,5 százalékkal 795 ezerre nőtt, míg a gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) szélessávú internet-előfizetőinek száma 1,86 százalékkal 534 ezerre emelkedett.

A gyorsjelentésben szereplő négy kábelszolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 70 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma országosan 742 ezerre emelkedett december végére. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 27,4 százalékkal nőtt, míg az ADSL előfizetések száma 6,7 százalékkal nőtt.

Az NHH becslései szerint a vezetékes szélessávú és a vezeték nélküli internet előfizetések száma 2008 végén meghaladta a 2,2 milliót.

2008-ban a szélessávú piac bővülése mellett folytatódott a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak számának csökkenése is. Az elmúlt év végén ezek száma 3,094 millió volt, az egy évvel korábbi 3,251 ezer után. 

Decemberben a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak száma 13 ezerrel csökkent és a 100 lakosra jutó hangátviteli csatornák száma a 2007 decemberi végi 32,34 és a november végi 30,97 után 2008 végén 30,84 lett. A háztartások telefonellátottsága az egy évvel korábbi 64,39 és a 2008 novemberi 61,51 százalék után 2008 december végén 61,27 százalék volt.

Decemberben a kezdeményezett hívások időtartama 533 millió perc volt, 7 millióval több, mint novemberben. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama az előző havi 169,3 percről 172,1 percre emelkedett, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,23 perc.

A fogyasztók decemberben hívásaik 8,26 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül, így miként októberben és novemberben is, összesen 44 millió percet telefonáltak ezen a módon, annak ellenére, hogy ezt a szolgáltatást a novemberi 581 ezer után csak 525 ezren vették igénybe.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben 9 161, az elmúlt évben pedig összesen 76 434 szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta 331 085 számot hordoztak.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció