A rövid futamidejƱ, kamatmentes ajånlatok pörgetik az åruhitelt az eMAG-nål

Tavalyhoz képest mintegy 15 százalékkal emelkedik az áruhitelre történƑ vásárlások száma, illetve emelkedést mutat ezek átlagos kosárértéke is az eMAG-nál. A bƑvülés leginkább annak köszönhetƑ, hogy az idei 0% THM-mel elérhetƑ konstrukciók nem konkrét termékkategóriákra vagy bizonyos gyártók termékeire vonatkoznak, hanem a mintegy 200 ezer-féle saját forgalmazású termékek értékhatárához kapcsolódnak. A legtöbben idén is notebookot, mobiltelefont, okoseszközt, háztartásigépet, vagy tévét rendelnek részletre.

Bár a megelƑzƑ évhez képest már 2023-ban is jelentƑsen nƑtt az áruhitelre történƑ vásárlások száma az eMAG-nál, 2024 elsƑ két hónapjában mintegy 15 százalékos növekedést tapasztal a vállalat. A tavalyi teljes áruhiteles rendelésszám közel 20 százaléka idén már január és február folyamán teljesült. 

 

Az elƑzƑ évhez képest idén nem történt változás az áruhitelre vásárolt termékek toplistáján, továbbra is a notebookok, mobiltelefonok, okoseszközök, tévék, háztartási gépek (leginkább mosó-, mosó-szárító-, és szárítógépek, kisebb mértékben hƱtƑgépek) számítanak a legnépszerƱbb részletre vásárolt termékeknek az eMAG-nál.

 

“Az eMAG adatai alapján a társaság ügyfelei jól fogadták, hogy az idei áruhitel-konstrukciók nem korlátozódnak bizonyos termékkategóriákra, vagy bizonyos gyártók termékeire, hanem az eMAG által forgalmazott mintegy 200 ezer féle termék mindegyike esetében elérhetƑ konstrukciótól függƑen meghatározott, jellemzƑen 20 ezer-40 ezer forintos árhatár felett” – kommentálta az eredményeket Lovas Tamás, az eMAG marketingigazgatója.

 

 

A rövid futamidejƱ, kamatmentes ajánlatok pörgetik az áruhitelt

 

2023-ban az eMAG ügyfeleinek zöme a kamatmentes ajánlatokat részesítette elƑnyben: tízbƑl csaknem hat áruhiteles vásárló 0% THM-mel megvásárolható terméket választott. Ezek 2024 elején is vonzóak a magyar vásárlók számára, a február közepén bevezetett, 4 havi futamidejƱ, kamatmentes konstrukció például az áruhiteles vásárlások mintegy ötödét generálta néhány hét alatt. Ennek megfelelƑen ezt a konstrukciót jellemzƑen olyan vásárlók veszik igénybe, akik számára rendelkezésre áll a kiválasztott termék vételára, de nem egyben, hanem négy egyenlƑ részletben, kamatmentesen szeretnék teljesíteni annak árát. 

 

Az árérzékenyebb vásárlók számára a kamatmentességnél fontosabb a minél hosszabb futamidƑ, és az így elérhetƑ minél kedvezƑbb havi törlesztƑrészlet. VélhetƑen az is erƑsíti az áruhitelre való vásárlást, hogy a visszatérƑ ügyfelek – akik esetlegesen már voltak az áruhitelt nyújtó pénzintézetek ügyfelei – esetében a hitelbírálat ideje jóval rövidebb lehet, mint egy újonnan szerzƑdƑ ügyfél esetében.

 

NƑ a kosárérték, mert sokan egynél több terméket vesznek áruhitelre

 

Az eMAG az idei év elsƑ két hónapjának forgalmi adatai alapján az áruhitelre történƑ rendelések számának növekedése mellett az ilyen rendelések átlagos kosárértékének növekedését is tapasztalja – utóbbi nem csak az inflációs hatást tükrözi, hanem azt is mutatja, hogy egyre több ügyfél vásárol egynél több terméket részletre egy-egy hiteligénylés keretein belül. Az eMAG vásárlóinak zöme, tízbƑl hét vásárló online adja le hiteligénylését, hiszen ez a legkényelmesebb módja a szükséges dokumentumok megosztásának.

 

Az Extreme Digital-eMAG Kft. a Magyar Cetelem Zrt. és a Cofidis Magyarországi Fióktelepe hitelközvetítƑjeként jár el. A megjelölt pénzintézetek a hitelbírálat jogát fenntartják.

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł