Intelligens adatmozgatás - Ericsson Programozó Bajnokság 9.0

Az Ericsson Programozó Bajnokság országos szakmai verseny középiskolásoknak, hallgatóknak és tapasztalt programozóknak (szenior). A 9. alkalommal megrendezett versenyen összesen 130 csapatban 383 fŇĎ vett részt, ebbŇĎl 12 csapatban 36 fŇĎ került a döntŇĎbe, 28 különbözŇĎ oktatási intézménybŇĎl. A döntŇĎsök mindegyike az Ericsson szakmai felvételi tesztjének megírása nélkül lehet ericssonos alkalmazott. 

 

  • A 9. Ericsson Programozó Bajnokság nyertese az Ace-v3 csapata (Jankó Júlia, Schlepp Krisztián, Szeteli Ádám)
  • Második a Delphi Forever (Paál Gergely, Virág István, Wágner János), a harmadik helyezett a Wololo csapata (Koncz Levente, Mártonka Zoltán, Szabó Máté)
  • Az elsŇĎ helyezettek stockholmi hétvégét nyertek, Ericsson Studio látogatással együtt, a második csapat tagjai fejhallgatókkal, a harmadikok egy-egypowerbankkel térhettek haza, a NŇĎi különdíj pedig egy okosóra volt

 

 

Az idei verseny a Quarry játék adaptációjára épült, amely egy igen népszerŇĪ, sokak által ismert játék programozói körökben. A csapatok egymás ellen játszottak, és a saját routerüktŇĎl mindkét irányba adatokat kellett eljuttatniuk a másik csapat routeréig, illetve vissza. Az úton egyre több akadállyal szembesültek – ezeket kellett úgy elkerülniük, hogy biztosítsák az adat szabad mozgását, azok továbbítását.

 

A jövŇĎben több milliárd, eszköz kapcsolódik egyidejŇĪleg hálózatba (Internet of Things, IoT). Az IoT azonban nemcsak több milliárd eszköz egyidejŇĪ kommunikációját teszi lehetŇĎvé, hanem az üzleti folyamatok automatizálásához szükséges, rendkívül nagy adatmennyiségbŇĎl fakadó elŇĎnyök kiaknázását is. Ezért volt olyan játék az idei bajnokság témája, amelyben az adatok hatékony továbbítása adta a megmérettetés alapját.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció