Az európaiak kétharmadát gyötri a "kiberstressz"

A Kaspersky Lab tanulmánya azt találta, hogy az adatlopásokról szóló híradások és több online fiók párhuzamos kezelésének nyomása fokozza a stresszt Európa népességében.

Kép forrása: Kaspersky Lab

 

A tanulmány, amelyben 1000 európai vett részt, a következŇĎ eredményeket hozta: 

  • Az emberek 63 százalékát stresszelik az adatlopásokról szóló híradások 
  • 72 százaléknak terhes a különbözŇĎ jelszavak megjegyzése 
  • 70 százalék stresszt érez, amikor készülékeik védelmérŇĎl van szó 
  • 62 százalékot nyomasztja az érzékeny adatok növekvŇĎ mennyisége 

 

Ezek a stresszszintek nem indokolatlanok; a fogyasztók 59 százaléka számít valamilyen kiberbiztonsági problémára az elkövetkezendŇĎ 12 hónapban és jogos az aggodalom, hiszen 54 százalékuk esett a kiberbŇĪnözés áldozatául az elmúlt 5 évben. 

 

Boris Charpentier, francia pszichológus és coach így nyilatkozik: "A kiberbŇĪnözésrŇĎl és áldozataik tapasztalairól beszámoló médiamegjelenések tudatosabbá teszik az embereket a rájuk leselkedŇĎ kockázatokról és, ahogy a fenyegetettség egyre elterjedtebbé válik a mindennapi életben, még könnyebb az embereknek belátni, hogy milyen hatással lehet rájuk egy lehetséges feltörés. Ez növeli a kortizol szintet, ahogy a veszélytŇĎl való félelem nyomasztóvá válik és stresszhez vezet. Ezért bármilyen feltörés, legyen annak célpontja állami intézmény vagy cég, azt jelenti, hogy a bizonytalanság és sebezhetŇĎség érzése megemelkedik." 

 

Kép forrása: Kaspersky Lab

 

A megnövekedett stresszszintek eredményeképpen csökken a szervezetekbe és a technológiába vetett bizalom. A Kaspersky Lab arról kérdezte az embereket, hogy mely alkalmazásokban bíznak a legkevésbé adatvédelem szempontjából és az eredmények azt mutatták, hogy a közösségi hálózatok (32%) és az üzenetküldŇĎ alkalmazások (25%) a legkevésbé megbízhatóak. A képmegosztó, telekocsi és zene appok megbízhatóbbnak tŇĪnnek: az emberek kevesebb, mint 10 százaléka mondta, hogy nem bízná rájuk adataikat, annak ellenére, hogy ebben az iparágban is hírhedt adatfeltörések voltak. 

 

A kockázat és a bizalom közötti ellentmondást szemlélteti az a tény, hogy az európaiak több, mint fele (56%) rábízná partnerére bejelentkezési adatait. Habár az emberek csupán 11 százaléka használna jelszó kezelŇĎ megoldást, annak ellenére, hogy a kiberbiztonságban mindig az ember bizonyul a leggyengébb láncszemnek. 

 

"Manapság az adatfeltörések címlapsztoriknak számítanak és szektortól függetlenül esnek különbözŇĎ cégek áldozatul, ezért nem meglepŇĎ, hogy a cégekbe vetett bizalom ilyen alacsony és, hogy növekednek a stresszszintek. Az embereket nyomasztja a róluk szóló online információmennyiség és ennek megfelelŇĎ védelme. Ha nem tudják maguk megvédeni, az ágenciának ez a hiánya stresszhez vezet. Én azt tanácsolom, hogy próbálják meg átvenni az adataik feletti irányítást és amennyire csak lehet csökkentsék a fenyegetettséget felelŇĎs kiberbiztonsági viselkedéssel - erŇĎs és egyedi jelszavak megadásával, kiberbiztonsági megoldások használatával, a kéretlen linkek és a nem biztonságos WiFi hálózatok elkerülésével és csak megbízható helyekrŇĎl töltsenek le alkalmazásokat." 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció