Növeli a gyerekek önbizalmát a digitális korrepetálás

2017 januárjában kísérleti idŇĎszakkal, a 2017/18-as tanítási évben pedig már élesben teljesített a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és a Telenor által életre hívott E-tanoda projekt. A kortárs mentorálási program eredményes volt és elérte elsŇĎdleges célját: javult a mentorált diákok iskolai teljesítménye és növekedett az önbizalmuk is.

Közel ezer online tanórával a hátuk mögött

Az E-tanoda program leszakadó térségekben élŇĎ, hátrányos helyzetŇĪ gyerekek tanulását segíti önkéntes budapesti gimnazisták, mint mentorok segítségével. Az idei tanévre már 150 diákot elért program központi eleme a korrepetált diákok számára személyre szabott digitális tananyagok fejlesztése és a heti rendszerességŇĪ Skype-tanóra, amelyhez a Telenor biztosítja a megfelelŇĎ táblagépeket és a korlátlan Hipernet hozzáférést minden résztvevŇĎ számára.

 

 

A 2017 januárjában az ormánsági Gilvánfán indult féléves kísérleti idŇĎszak pozitív eredményei után a 2017/18-as teljes tanévben, még több résztvevŇĎ diákkal, immár három településen folytatódott az E-tanoda projekt.  A mentorok és mentoráltak száma a duplájára nŇĎtt, így közel 150 diák, 600 alkalommal, összesen 970 órán keresztül tanult és fejlŇĎdött a digitális eszközök segítségével.

 

Milyen hatással volt a mentorált gyerekekre a program?

A mentorált diákok iskolai tanárai is megerŇĎsítették az E-tanoda program pozitív hatásait. Az idei tanévet értékelŇĎ kutatásban a megkérdezett tanárok 85 százaléka számolt be arról, hogy a programban részt vevŇĎ diákok iskolai teljesítménye javult: ez nem csupán az osztályzatok javulásában érzékelhetŇĎ, hanem a mentoráltak a korábbinál jobb eredményt értek el a tanulmányi kompetenciateszteken is. Az E-tanodában korrepetált diákok a korábbinál mélyebben megértették a tananyagot, nŇĎtt a magabiztosságuk és a motivációjuk, valamint fejlŇĎdést mutattak a szociális kompetenciák terén is mint együttmŇĪködés, empátia és szabálykövetés.

 

 

Az E-tanoda hosszú távú célja, hogy a stabil mŇĪködési keretek kiépítése után olyan önfenntartó tanulóközösségek alakuljanak ki, amelyek a program keretein kívül is képesek önállóan folytatni a megkezdett mentorálási tevékenységet. Ez tehermentesíti az szervezŇĎket, és az így felszabaduló kapacitásokat új helyszíneken, még több diák bevonására lehet fordítani. A Telenor elkötelezett az E-tanoda program folytatása és a társadalmi egyenlŇĎtlenségek csökkentése mellett, melynek egyik útját a digitális oktatási módszertanok terjesztésében látja.

 

Az E-tanoda program a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány és Telenor kezdeményezése, amely a Microsoft Magyarország szakmai részvételével indult útjára 2017-ben.

 

A fényképek az évindító mentor-mentorált ismerkedŇĎ táborban készültek.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció