Felhasználóbarátabb az NMHH megújult weboldala

Felhasználóbarátabb, informatívabb és logikusabb felépítésű honlappal várja a fogyasztókat és a szolgáltatókat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). 

A weboldal megújítása része annak az arculatváltásnak, amelyet a hatóság 2016 elején kezdett el, hogy átláthatóvá és érthetővé tegye sokszínű és szerteágazó tevékenységét.

 

Az új weboldal bevezetésével – amely változatlanul az nmhh.hu címen érhető el – a hatóság egy ügyfélközpontú, átgondoltabb, egységesebb, logikusabb és átláthatóbb honlapba öltöztette a média- és hírközlési szolgáltatások előfizetőinek és a szakmai érdekelteknek szóló, közérdekű információit. A megújítás legfőbb célja az volt, hogy könnyedén és gyorsan megismerhetővé váljon mindaz, amivel a hatóság foglalkozik. 

 

Az NMHH új honlapja a tavaly januári arculatváltás folytatásaként a hatóság közvetlenebb hangvételű és közérthetőbb kommunikációját erősíti. A honlap megújítása egyik látható eleme a hatósági kommunikáció újragondolásának, amelynek további elemei a fogyasztóknak szóló könnyed hangvételű, szórakoztató kisfilmek, reklámok is. Az NMHH több honlapot is üzemeltet, ezek a felületek még idén követik a központi portál megújulását. 

 

Gyorsabb hozzáférés, kényelmesebb tájékozódás

A letisztult kezdőoldalon egyértelműen elkülönülnek a fogyasztóknak és a szolgáltatóknak szóló információk. A magánszemélyeknek a hatóság különböző tevékenységi körei szerint érdemes elkezdeni a böngészést. A hét fő fogyasztói témakör: a televízió, rádió, telefon, internet, sajtó, posta vagy film menüpontokon keresztül érhető el. Ezekre kattintva minden témában egy helyen megtalálható az ide tartozó összes alapvető tudnivaló: tájékozódhatnak az olyan fontos témákban, mint az internet-, telefon-előfizetés felmondásának lehetőségei, a kiskorúak védelme a káros médiatartalmaktól, az uniós roamingdíjak eltörlése vagy a feltöltős telefonkártyák tulajdonosainak adategyeztetési kötelezettségének részletei.

 

A szolgáltatók tíz nagy terület szerint választhatják ki, hogy például a filmkészítési, az építésfelügyeleti vagy a médiafelügyeleti kategóriában érintettek, melyikben akarnak tájékozódni, ügyeket intézni.

 

Az érdeklődők külön menüpontba rendezve tekinthetik át a hatóság hasznos alkalmazásait, listákat, adatbázisokat, mérőalkalmazásokat, amelyek a fogyasztóvédelmi szempontból fontos eszközöket adnak a felhasználók kezébe: megmérhetik vezetékes internetük sebességét vagy összevethetik a piacon elérhető mobiltarifák tulajdonságait. Saját menüpontot kaptak azok a folyton frissülő kutatási adatok is, amelyekkel a hatóság a hírközlési és média-piacról, az infrastrukturális fejlesztésekről, fogyasztási tendenciákról: például a művészmozik forgalmáról, a kevert műfajú sorozatok (pl. Éjjel-Nappal Budapest) hatásairól, a postai bevételek alakulásáról. 

 

Megújult a kereső is, amely az eddiginél több szűrési lehetőséggel pontosabb keresési eredményeket ad az oldalra látogatóknak. Kereshetünk tartalomtípus szerint; többek között hír, kutatási eredmény, határozat vagy rendelet kategóriákban, de elkülönülnek a szolgáltatói és a fogyasztói témakörök is. 

 

Új formában működik tovább a lakossági bejelentések felülete. Egyrészt az adott menüpontok alatt is elérhető, másrészt a főoldalon is megtalálható, a Forduljon hozzánk! menüpontra kattintva. A bejelentők strukturáltabb rendszerben kapnak információkat a panasztétel menetéről, a gyakran felmerülő kérdéseket már előre megválaszolva. A fogyasztó listából választhatja ki, melyik területtel van problémája, mi a konkrét kifogása, és segítséget kap az ügyintézés kezdő lépéséhez, hogy el tudja dönteni, panaszt, bejelentést vagy kérelmet kell-e majd benyújtania az adott ügy természetétől függően. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció