A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait

A dokumentumkezelő vállalat az IBM Cloudba költözteti szolgáltatásait, hogy gyorsabbá tegye az adatok elérését ügyfelei számára

Az IBM bejelentette, hogy a DO-Q-MENT nevű magyar dokumentumkezelő vállalat saját tároló rendszeréből IBM felhőbe költöztette szolgáltatásait, hogy rugalmasabbá és gyorsabbá tegye a hitelesített dokumentumok kezelését.

Az IBM üzleti partnereként működő vállalatot 2009-ben azzal a céllal alapították, hogy megoldást nyújtson a hazai vállalatoknak papíralapú dokumentumaik digitális archiválására, kezelésére és tárolására. A vállalat bővülésével párhuzamosan az eredeti iratok és tanúsítványok mennyisége is jelentősen növekedett, hiszen bizonyos iratokra a törvényi szabályozás akár 50 évnyi tárolási határidőt is előírhat. Ezek kezelése egyre nagyobb kihívást jelentett a vállalat számára.

 

A papíralapú hiteles dokumentumok fizikai környezetbe helyezett előkészítése és tárolása rendkívül időigényes és költséges, miközben fennáll a kockázata, hogy fontos adatok keveredhetnek el, vagy kerülhetnek illetéktelen kezekbe. Csak Magyarországon a vállalatok évente 50 000 tonna papírt termelnek, és 80-100 milliárd forintot fordítanak nyomtatási költségekre.*

 

“Amikor úgy döntöttük, hogy az IBM felhőjébe helyezzük át szolgáltatásainkat, két fontos célunk volt: hogy megfeleljünk a jogilag hiteles dokumentumokra vonatkozó szabályozásoknak, és hogy olyan platformot találjunk, amelyben ügyfeleink biztonságosan tárolhatják irataikat” – mondta Hortobágyi Ágoston, a DO-Q-MENT ügyvezető igazgatója. “Az IBM Cloud megoldásával mindkettőt elértük, ráadásul a korábbi szerveroldali tároláshoz képest költséghatékony módon.” 

 

A DO-Q-MENT ügyfelei a GreenArchive oldalon szkennelhetik, tölthetik fel, hitelesíthetik és tárolhatják dokumentumaikat. Míg korábban az ügyfelek kénytelenek voltak papíralapon tárolni eredeti irataikat, az új, felhőalapú megoldással személyesen hitelesíthetik a dokumentumokat, majd az IBM felhőjébe feltöltve tárolhatják és szabadon továbbíthatják őket. A zárt rendszerben kezelt dokumentumok bárhonnan másodperceken belül elérhetőek, a cég mobilalkalmazásával pedig a számlák és szerződések két másodperces frissítéssel akár mobilról is megoszthatók. 

 

“Az IBM Cloud megoldásával egyre több vállalat költöztetheti felhőbe szolgáltatásait, felhagyva a nem fenntartható, papíralapú irattározás korszakával ” – mondta Michael Paier, az IBM délkelet-európai ügyvezető igazgatója. “Az IBM elkötelezett a vonatkozó szabályozásnak legjobban megfelelő felhőtechnológia biztosítása mellett. Büszkék vagyunk rá, hogy számos dinamikusan fejlődő vállalat és startup választja az IBM Cloud megoldását.“ 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció