Az IBM megújítja a vállalati levelezést

Egyszerre felhő és közösségi: intelligens asszisztensként a munkák és kapcsolatok fontossága szerint rendszerezi és rangsorolja a felhasználók leveleit. A megoldás később Watson szolgáltatásaival is bővülhet.

Az IBM közösségi együttműködési megoldásával tör a vállalati levelezés átalakítására. A munkavállalók beépített analitika segítségével rangsorolhatják kritikus feladataikat, gyorsan megtalálhatják a személyeket és információkat, amelyekre éppen szükségük van és hatékonyabban végezhetik el munkájukat. A Verse felhő-, elemzési, közösségi és biztonsági platformok ötvözésével átformálhatja a munkavégzés jövőjét.

Az elmúlt 30 évben a céges levelezés jelentősen megnövelte a munkaerő hatékonyságát, de közben a szervezeti működés egyik legnagyobb tehertételévé is vált. Elemzők becslése szerint naponta 108 milliárd munkahelyi e-mail kel útra, és a beérkező e-mailek egy átlagos vállalati dolgozónak óránként 36-szor vonják el a figyelmét. Tetézi a problémát, hogy a becslések szerint e mennyiségnek csupán 14 százaléka igazán fontos. Mikor minden szervezet a hatékonyság, a közösségi munka és az együttműködés fokozására törekszik, az e-mailben zajló kommunikáció még mindig messze megelőzi a közösségi együttműködés más formáit. Az IDC elemzése szerint az e-mail továbbra is a legelterjedtebb eszköz a közös munkában. Előrejelzésük szerint a vállalati e-mail szolgáltatások árbevétele 2017-re eléri a 4,7 milliárd dollárt.

 



A Verse most egyetlen együttműködési környezetben kívánja integrálni a munkavállalók mindennapi érintkezésének formáit – az e-mailt, a találkozókat, a naptárakat, a fájlmegosztást, a csevegést, a közösségi oldalakon közzétett állapotfrissítéseket, a videochatet és egyebeket. Ez az első olyan üzenetkezelő rendszer, amely irányított keresést kínál, lehetővé téve, hogy a felhasználók az üzenet mappákban található tartalomtípusok közül pontosan a szükséges információkat találhassák meg.

A megoldás beépített elemzési funkciója révén olyan intelligens áttekintő nézetet ad, amelyen mindig a felhasználó aznapi legfontosabb tevékenységei láthatók. A használat során megtanulja a dolgozók egyéni preferenciáit és prioritásait, így azonnal kontextusba tudja helyezni a megtekintett projekteket, valamint képes megjeleníteni a rajtuk együttműködő személyeket és csoportokat.

Alkalmazásával egy-egy téma szakértői két kattintással megoszthatják ismereteiket bármilyen közösségi környezetben, a szervezeten belül vagy kívül. A válaszlevelek címzettjeinek szűk csoportja helyett a projektvezetők blogbejegyzés formájában az egész projektcsapattal megoszthatják a rendelkezésükre álló információkat, a fontos feladatokat pedig hozzárendelhetik az egyes csapattagokhoz, és e hozzárendeléseket követhetik is.

A rendszer felhasználói a későbbiekben az IBM mesterséges intelligenciájára épülő szolgáltatásait is igénybe vehetik kollaborációs felületeiken. A munkatársak tehát Watsontól is kérhetnek majd segítséget egy-egy témában egyszerű kérdés-válasz formájában.

A Cloud Marketplace-en keresztül a szolgáltatáshoz jövő év első negyedévétől lehet hozzájutni a „freemiumnak” titulált konstrukcióban. Az IBM Verse iOS és Android rendszerre készült mobilalkalmazásként is elérhető lesz, hogy a felhasználók útközben is ugyanahhoz, ugyanúgy hozzáférhessenek, mint asztali számítógépükön.

 

hirado.hu

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció