Betekintés az apróhirdetések világába
2013. augusztus 30.
Masszőrök kizárólag masszázsággyal, vagy profilképpel hirdethetnek, bikiniben nem, az élelmiszer tiltott, az afrikai csalók kiszűréséről pedig algoritmusok és edzett munkatársak gondoskodnak. Először nyújtott betekintést kulisszáiba Magyarország legismertebb apróhirdetési oldala.
„Az e-kereskedelemben egyre nagyobb szerepet kapnak az apróhirdetések, a mi oldalunkon jelenleg 2,2 millió található. Napi mintegy 20 ezer hirdetés érkezik be, ezeket mind „kézzel” ellenőrizzük, azaz semmi sem kerülhet ki a munkatársaink láttamozása nélkül” – mondta Budai László, a Jófogás.hu ügyvezető igazgatója. „Családbarát portálként nálunk meglehetősen szigorú a szabályozás, de a vásárlók érdekében is ki kell szűrnünk bizonyos hirdetéseket” – folytatta Budai, és azt is hozzátette: sokan tesztelik a rendszert, hogy feszegessék a határokat.
Hogy mik ezek a határok? Élelmiszert egyáltalán nem lehet árulni a portálon, mert az romlandó áru. Hiába írja be az eladó a cukkini helyett, hogy „nagyranőtt cukiság”, a program és a kollégák is kiszűrik a turpisságot. Ugyanez a helyzet a szexuális tartalmakkal és a trágár megjegyzésekkel: a Jófogás rendszere és a munkatársak észreveszik ezeket. Ilyen esetben nem „dobják el” a hirdetést: inkább visszaküldik javításra a feladónak. Ha ezzel kapcsolatban kérdés merülne fel, az ügyfélszolgálat 4 percen belül minden levélre válaszol.
„Mintegy 30 fős csapat végzi a hirdetések átnézését, speciális program és algoritmus segíti őket ebben. Kiemelten figyelünk például az úgynevezett afrikai csalókra, akik megpróbálják pénzküldésre rávenni az embereket” – magyarázta Budai. A katalógusképek, vagy netről csent fotók kiszúrása is a csapat feladata: a képeknek az eladandó terméket kell ábrázolniuk, hogy a vevő biztosan azt kapja, amit a hirdetés alapján kiválasztott. „Olykor egy teljesen szabályosnak tűnő autóalkatrész hirdetés szövegében bukkan fel fél mondat, hogy <<ugyanitt birsalma pálinka eladó>>.”
Hihetetlenül találékonyak a felhasználók! Egy hölgy álláskereső hirdetésében saját arcát Beyoncé testére montírozta… „Vissza kellett utasítanunk, hiszen a fotó nem a valódi énjét mutatta. A kreativitás azonban nem tiltott: ha valaki versben foglalja össze egy Lada előnyeit, vagy smile jelet rajzol egy eladandó kábelből, azt természetesen továbbengedjük. Elsődleges szempont a felhasználók biztonsága, így a megtévesztő vagy sértő hirdetéseket szűrjük ki” – mondta a Jófogás.hu vezetője.
A Schibsted tulajdonában lévő Jófogás.hu 2010-ben indult útjára, kevesebb, mint egy évvel később egymillió hirdetés szerepelt az oldalon, számuk jelenleg 2,2 millió felett van. A napokban indult el a portál Facebook alkalmazása: egyetlen hét alatt 28 ezer hirdetést vonzott. A hazánkban – de tán még a világon is – egyedülálló alkalmazás használói a hirdetéseiket összeköthetik a Facebookkal, így azt az ismerőseik is láthatják. A bizalom eleve adott előadó és vevő között. Már kereshetünk ismerőseink hirdetéseire, nemsokára pedig az ismerőseik ismerőseinek eladandó tárgyaira is. Ha továbbra is sikeresen működik az alkalmazás, akkor nagyon valószínű, hogy a Schibsted más országokban, több kontinensen is használja majd a magyar fejlesztést.
Kapcsolódó cikkek
- A neten tájékozódunk
- Itthon még kiaknázatlanok a Skype hirdetések
- Új reklámmegoldás a Gmailben
- Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
- Motorola X – Ahogy szeretnéd
- myMangoo – az online tévézés új platformja
- A Google többet tud rólad, mint az állam
- A Google többet tud rólad, mint az állam
- Trükkök az online apróhirdetésekhez
- Mely online hirdetések a legidegesítőbbek?