Reklámok hatása a közösségi médiában
2013. augusztus 30.
Az Ipsos nemzetközi online felmérése szerint a netezők 35%-a vásárolt már közösségi oldalakon megjelenő hirdetés hatására.
A magyar közönséget ezek a típusú reklámok valamivel kevésbé ösztönzik vásárlásra vagy szolgáltatások igénybevételére (25%), bár érdekes módon az 50 év felettiek fogékonyabbak a hirdetés ezen formájára (30%.) Hasonlóan motiválóak a posztok: nemzetközi összehasonlításban a netezők 31%-át buzdítják beszerzésre. A magyarok ezen a téren is kissé visszahúzódóbbak: 21%-uk mutat érdeklődést irántuk.
A fentiek alapján kétségtelen, hogy a közösségi média felületein megjelenő reklámok – éppúgy, mint a posztok – egyre hatékonyabban működő értékesítési eszközök. Jó, ha a marketingesek tudnak róla, hogy a netező közönség 65-75%-a különféle fogásokkal még megnyerhető a márkák számára.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média hálójában
- Galaxy S3 és Lumia 920 egy reklámban
- Galaxy S3 és Lumia 920 egy reklámban
- A sok facebookozás boldogtalanná tesz
- A megosztás körül forog a közösségi média
- Megint az Apple vérét szívja a Nokia [Videó]
- A Facebook hatása a nyaralásra
- Carl Bildt, Barack Obama és Ferenc pápa a Twittert használók élén
- Moto X – Félmilliárd dollár, csak marketingre