Idén is a China Mobile a legértékesebb kínai márka
2013. július 23.
Idén is a China Mobile a legértékesebb márka Kínában - az első kétszáz kínai vállalat között most először több a magáncég, mint az állami tulajdonban lévő.
A dobogó második és harmadik helyén továbbra is a világ legnagyobb bankjának számító Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC), valamint a Kínai Építési Bank áll.
A legnagyobb magánkézben lévő cég címét a Baidu keresőóriás tudhatja magáénak, amely 106 milliárd jüanos (17 milliárd dollár) értékével a teljes lista ötödik helyét tudhatja magáénak. A privát vállalkozások közt második a szociális platformjairól és QQ üzenetküldő szolgáltatásáról ismert Tencent, amely az összetett listán a hetedik. A magánvállalatok között harmadik Ping An biztosító összesítésben a tízedik lett.
A listán szereplő magáncégek átlagos márkaértéke a 7 milliárd jüant (1,12 milliárd dollár) közelítette.
A listára kerülés küszöbértéke az idén 1,2 milliárd jüant (190 millió dollár) tett ki, ez a tavalyi alsó határ duplája. A top százba való bekerüléshez ennek több mint háromszorosa, 3,8 milliárd jüan (600 millió dollár) volt szükséges. A listán szereplő vállalatok összesített márkaértéke szintén nőtt a 2012-eshez képest, 2,8 ezer milliárd jüanra (450 milliárd dollár).
Kapcsolódó cikkek
- A magyar klaszter Kínáig menetel
- A magyar klaszter Kínáig menetel
- Máris piacon a ZTE Nubia Z5 Mini
- Lumia 625 – „nagyképű” alapmodell
- Kínába megy a kétkártyás HTC Butterfly S
- Lencsevégen a Xiaomi MI3
- Kegyetlenül elbántak egy dél-kínai online leleplezővel
- Videón az „olcsó” iPhone?
- Újabb szabadalmi perbe futott bele az Apple Kínában
- GooPhone X1 – olcsó négymagos