A nők vagy a férfiak vigyáznak jobban a mobiljukra?
2013. június 20.
A Microsoft Facebookon készített felmérése választ ad a kérdésre, sőt arra is rávilágít, hogy hogy az okostelefon-használók többségét nem zavarják saját mobilozási szokásaik – de a férfiak és a nők is azokat az embereket találják a legidegesítőbbnek, akik folyton nézegetik a mobiltelefonjukat.
Természetesen van számos más frusztráló dolog is azok között, amiket a mobilunkkal művelhetünk. A következő lista a megkérdezettek által legidegesítőbbnek tekintett öt tevékenységet sorolja fel:
1. A telefon folyton nézegetése
2. Hangos telefonálás
3. A telefon használata olyan esetekben is, amikor ez nem lenne illendő
4. A telefon használata négyszemközti beszélgetés közben
5. Az autóforgalom akadályozása mobilozás miatt
Az idegesítő mobilozási szokások között találjuk még azt, amikor az emberek véletlenül felhívnak valakit a „zsebükből”, vagy egyszerűen csak elhagyják a készüléküket, ezzel teremtve lehetőséget a digitális adatokkal való visszaélésre. A megkérdezettek 39 százaléka gondolja azt, hogy a nők és a férfiak hasonlóképpen gondoskodnak a mobiltelefonjuk biztonságáról. A valóság azonban nem ezt mutatja.
A Microsoft Computing Safety Index (MCSI) szerint a férfiak némileg jobbak ügyelnek a műszaki eszközök megfelelő használatára:
- Harmincöt százalékuk esetén csak PIN kóddal vagy jelszóval lehet a mobilhoz hozzáférni. A nőknél ez az arány 33 százalék.
- Harmincöt százalékuk biztonságos Wi-Fi hálózatot használ, miközben a nők 32 százaléka tesz így.
- Harminckét százalékuk folyamatosan frissíti a mobilját. Erre a nők mindössze 24 százaléka figyel.
Mégis, mintha a férfiak gyakrabban esnének a mobiljukkal kapcsolatos csapdába, többször kapnának idegenektől olyan e-mailt, amelyben személyes információkat kérnek (70 százalék a nők 65 százalékával szemben), nagyobb arányban találkoznának hamis vírusirtó programokkal (66 százalék és 58 százalék), valamint többször tapasztalnak olyan esetet, amikor más személyazonosságát szándékos megtévesztésre használják fel (31 százalék szemben a 26 százalékkal).
A nők hajlamosabbak jobban figyelni arra, hogy milyen kép alakul ki róluk a neten, s tesznek is az online megtalálható személyes információik korlátozásáért (40 százalék a férfiak 37 százalékával szemben), továbbá ügyelnek arra, hogy az idegenek mit láthatnak róluk a közösségi oldalakon (40 százalék a 32 százalékkal szemben), valamint jobban meggondolják, hogy mit is írnak a szöveges üzenetekben (34 százalék – 31 százalék).
Ahogy korábban is, most is létfontosságú, hogy védjük magunkat az online világ kihívásaival szemben. A Microsoft a következő tanácsokkal segít abban, hogy mobil eszközeink használata közben is biztonságban legyünk – s hogy ezáltal az is garantálva legyen, hogy nem idegesítjük ismerőseinket:
- Halkítsd le mobiltelefonodat! Figyelj arra, hogy mikor kell félretenni a telefont, s a figyelmedet másra összpontosítani.
- Segíts a privát adatok online védelmében! Ne ossz meg mindenkivel minden információt. Gondolkozz, mielőtt közzéteszed a tartózkodási helyed! A nyaralási élményeket, valamint a készített fotókat csak azaérkezés után oszd meg.
- Légy óvatos, amikor helyalapú szolgáltatásokat használsz! Kétszer is gondold meg, hogy mikor kapcsolod be a geotagging funkciót. Csak azokkal az emberekkel oszd meg a tartózkodási helyed, akikben megbízol. Figyelj arra, hogy mikor és hol jelentkezel be, és kérj engedélyt ismerőseidtől, mielőtt helyettük jelentkeznél be.
- Csak biztonságos hálózaton keresztül bonyolíts pénzügyi tranzakciókat! Ne használd más Wi-Fi hálózatát vagy nyílt hálózatokat.
- Zárd le a telefonodat! Védd adataidat egyedi, négyjegyű PIN kóddal.
Ha szeretnél, te is részt vehetsz a Microsoft Safer Online Facebook felmérésben, s amennyiben többet szeretnél megtudni a felmérés eredményeiről, valamint a mobiltelefonos biztonságról, kattints ide.
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Fejlődünk – egyre jobbak vagyunk az online bankolásban
- Alig figyelnek mobiljaikra a fesztiválozók
- Facebook: egy év alatt félmilliós növekedés
- Mely online hirdetések a legidegesítőbbek?
- Melyek a legidegesítőbb online hirdetések?
- A napjuk felét médián lógva töltik a fiatalok
- Egyre nő a munkavállalók igénye a közösségi alkalmazásokra
- Szemléletváltásra van szükség az adatvédelemben