Telenor Közösségi Média Információs Rendszer: próbaüzem az árvíz alatt
2013. június 7.
A korábbi vészhelyzetek során megfigyelhető volt, hogy a közösségi média profillal rendelkező emberek számítógépeiken vagy okostelefonjaikon igen nagy aktivitással keresték és osztották meg a vészhelyzettel kapcsolatosan szerzett információkat. A megnövekedett adatforgalom a Telenor mobilhálózatán mért adatforgalomban is kirajzolódott.
A Telenor 2013. május 8-án stratégiai együttműködést kötött a Magyar Vöröskereszttel, és vállalta, hogy katasztrófahelyzet esetén a szervezet által megjelölt igények szerint a segélyszervezet – így közvetve az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság - munkájának támogatása érdekében növeli a mobilhálózat kapacitását, szükség esetén önkéntes csapatot szervez a telekommunikációs vállalat munkatársaiból, valamint közreműködik egy díjmentesen hívható, tárgyi adománykezelő call-center kialakításában. Ezen felül modern technikai eszközökkel, tabletekkel, laptopokkal, csepp- és porálló okostelefonokkal és mobilinternettel látta el a segélyszervezet munkatársait. A Magyar Vöröskereszt a technikai eszközöket már be is vetette a dunai árvíz során, illetve jelezte igényét a Telenor önkénteseinek segítségére is.
Az együttműködés következő lépése a Közösségi Média Információs Rendszer kialakítása. A rendszer lényege, hogy a nyilvános közösségi média tartalmakat, valamint a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható és a Magyar Vöröskereszt által szerzett információkat folyamatosan gyűjti, rendszerezi és relevancia szerint, strukturált formában újra megosztja. A Közösségi Média Információs Rendszer egy változata az Amerikai Vöröskereszt munkafolyamataiban már bizonyított, ugyanakkor a hazai fejlesztés beépíti a magyarországi tapasztalatokat, új megközelítéseket is.
A Közösségi Média Információs Rendszer célja tehát a hatóságok és a lakosság által megosztott információk összegyűjtése, egyesítése, majd azok sokrétű felhasználása. Az önkéntesek hatékony koordinálásában vagy a kárfelmérésben is segíthet a rendszer, fő funkciója azonban, hogy a releváns és hiteles információkat a megfelelő csatornákon, rendezett formában terjessze. A most felhalmozott tapasztalatok alapján és a közösségi média dinamikájának köszönhetően a Közösségi Média Információs Központ által rendszerezett információk a jövőben értékes és megbízható hírforrássá alakulhatnak a lakosság és a média számára is.
A hazai központ a kimagasló infrastrukturális hátteret biztosító, törökbálinti Telenor székházban jött létre, ahol a dunai árvíz ideje alatt próbaüzemben fut, később a Magyar Vöröskereszt önkénteseinek részvételével üzemel.
Hazánkban a közösségi médiában fellelhető információk – állapotfrissítések és kommentek, blog bejegyzések, további tartalmak – szűrését a Replise szoftvere biztosítja. A megfelelő technikai háttér mellett nagyon fontos azonban a közösségi média felhasználók tudatossága, mert a szűrőrendszerek csak a nyilvánosan közzétett posztokat figyelik. Az eddigi eredmények szerint csupán az „Árvíz” kulcsszóra a közösségi médiából több mint 6500 találat érkezett az elmúlt napokban.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Windows Phone 8X by HTC a Telenornál
- Már kapható a HTC legújabb Windows Phone-ja a Telenornál
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor