Növelték forgalmukat a magyar webáruházak tavaly
2013. június 6.
A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint 50 százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak 9 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről - derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből.
A felmérésből egyebek közt kiderül, hogy az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a szerszámok, a háztartási és vegyi áru, a könyvek, az autó- és motoralkatrészek, illetve a kozmetikai termékek szerepelnek.
A magyar webáruházakban száz látogatóból átlagosan egy vásárol, az egy vásárlásra jutó átlagos költés pedig 18 882 forint.
A legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka biztosít ilyen lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak 1 százaléka biztosít.
A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt.
A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit.
Kapcsolódó cikkek
- Vizuális orgazmus vár az idei Szigeten
- Új látványvilág a Szigeten
- Felhőből jön a dohánybiznisz
- Oppo Find 5 – Európában is
- A Facebook kezdi elveszíteni varázsát Amerikában
- A magyar lakosság több mint negyede használ okostelefont
- Vonakodnak a hazai kkv-k a webes értékesítéstől
- Leleplezhetők az online vásárlókat diszkrimináló oldalak
- Még mindig megéri online boltot nyitni
- A JátékNet.hu webáruház lett 2013 legjobb internetes kereskedője