Még mindig megéri online boltot nyitni
2013. május 13.
A hazai internetezők többsége vásárolt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a weben keresztül. Az online vásárlók ráadásul elégedettek is, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalataik vannak a webáruházakkal kapcsolatban – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi, internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából.
A kutatásból az is kiderül, hogy az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (74% vs. 54%). Azok, akik vásároltak már online, alapvetően jó véleménnyel vannak az online vásárlással kapcsolatban, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalatai vannak ilyen téren. A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül mindössze minden ötödik rendelt más országból.
Azok, akik vásároltak egy éven belül online, leginkább könyvet, CD-t, DVD-t , ruházati terméket, játékot és sporteszközt vásároltak. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a hagyományos készülékkel rendelkező online vásárlókra. A különböző szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a népszerű.
Az okostelefonosokra inkább az jellemző, hogy mobiltelefonjaikhoz kapcsolódó szolgáltatásokat vásárolnak interneten keresztül. Ugyanakkor a közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint legalább egy közüzemi szolgáltatásért, az utóbbi egy évben, a hazai internetezők 34%-a fizetett a neten keresztül.
Online vásárlás esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online vásárlók kb. fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel az ilyen típusú vásárlásokkor. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő fizetés.
A Magyar Telekom maga is évek óta működteti webshopját, ahol az online értékesítése és online ügyintézés is, évről évre folyamatosan növekszik. A cég stratégiájának jelenleg egyik alapja az online csatorna tovább erősítése. Emellett, az online vásárlások növekedési tendenciáit látva, a Magyar Telekom a hazai kis- és középvállalkozásoknak is kínál megoldást, amellyel online bővíthetik vásárlóik, ügyfeleik körét.
Akár pár óra alatt nyithat webáruházat az a vállalkozó, aki igénybe veszi a Telekom közreműködésével bevezetett WebshopÉpítő szolgáltatást, amely teljes körű online webáruház készítő megoldás mikro, kis- és középvállalkozások számára. A felhő alapú szolgáltatás havi díjas alapon érhető el, akárcsak a telekommunikációs és informatikai szolgáltatások. A WebshopÉpítő a Webshop-Experts Kft. fejlesztésével vált a Magyar Telekom által ajánlott szolgáltatássá.
www. webshopepito.hu
Kapcsolódó cikkek
- Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
- Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom
- 200 Mrd Ft lesz idén az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Magyar Telekom: jelentősen csökkent a nettó eredmény az első negyedévben
- A Netrisk.hu és az Árukereső.hu közös márkaoldalt indított
- Elnököt választott a Magyar Telekom Igazgatósága
- Több, mint tízszeresére nőtt a gyakornokok száma a Telekomnál
- Első fokon vesztett a Magyar Telekom a sárgacsekk-perben