Stratégiai együttműködést kötött a Magyar Vöröskereszt és a Telenor
2013. május 8.
Stratégiai partnerséget kötött a Magyar Vöröskereszt és a Telenor Magyarország Zrt., a szolgáltató a szervezet katasztrófa-készenléti és válaszadási tevékenységét támogatja.
A jövőben a Telenor kiemelt stratégiai partnerként segíti a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-készenléti és válaszadási munkáját. Az erről szóló megállapodást május 8-án, a Vöröskereszt világnapján írta alá a hazai legnagyobb humanitárius szervezet és a Telenor.
Az együttműködés első fázisában a krízishelyzetben érintett területek mobilhálózatának megfelelő stabilizálását, kapacitásának szükséges növelését vállalta a mobilszolgáltató, továbbá modern telekommunikációs eszközöket; tableteket, por- és cseppálló okostelefonokat, laptopokat és mobilinternetet biztosít a civilszervezet katasztrófa-válaszadási munkájának támogatására. A hordozható és kedvezőtlen körülmények között is bevethető eszközökből kialakított munkaállomás hiánypótló a Vöröskeresztnél, a megbízható eszközpark mind a koordinációs, mind a sürgető helyszíni feladatok megoldását hatékonyabbá teheti.
Az együttműködés keretében a Telenor vállalja, hogy krízishelyzet esetén a Magyar Vöröskereszt mentési és kárelhárítási tevékenységeiben önkéntesei mozgósításával is szerepet vállal, így a Telenor munkatársai hatékony segítséget nyújthatnak a mentőalakulatok ellátmányozásában, és a Magyar Vöröskereszt koordinálásával szolgálatot teljesíthetnek komoly fizikai feladatok ellátásában is.
A szervezet kérése esetén a Telenor törökbálinti székházában rövid időn belül képes egy olyan Call Center felállítására is, ahol a díjmentesen (zöld számon) hívható vonalon az adomány-felajánlásokat és adomány-igényeket adminisztrálják a Telenor önkéntes munkatársai. A Magyar Vöröskereszt szakemberei már megtartották első, csoportos önkéntes-képzésüket a telekommunikációs cég székházában, hogy felkészítsék a jelentkezőket a különböző feladatokra.
A Magyar Vöröskereszt legutóbbi jelentős beavatkozása során az ország 8 megyében összesen 11 430 adag ételt, 16 800 adag teát és közel 5 400 takarót osztottak ki a rendkívül hideg márciusi időjárás és hóvihar következtében kialakult helyzet során. A március 15.-ei hétvégén 343 önkéntesük és 75 munkatársuk összesen 4 237 munkaórát dolgozott annak érdekében, hogy a szélsőséges időjárás következtében bajba jutott lakosságnak és az úton lévőknek segítséget nyújtson. Az alapszervezeteként tevékenykedő Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat a PILIS Mentőcsoport tagjaként nyújtott segítséget a hókatasztrófa idején. A mentőalakulat Etyeken egy szülő nőt mentett ki terepjáróval a hó fogságából, Mórról pedig egy koponyasérült asszonyt szállított kórházba.
Az egész világon fontos láncszeme katasztrófa-válaszadásnak a Vöröskereszt Mozgalom. A humanitárius világszervezet 2011-ben 97 katasztrófa sújtotta országban, több mint húszmillió embernek segített, hogy csökkentse a kockázatot és segítse a katasztrófákra való felkészülést.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon
- Telenor: az eladott telefonok kétharmada már okostelefon
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Óriási akciókkal indítja a telet a Telenor
- Windows Phone 8X by HTC a Telenornál
- Már kapható a HTC legújabb Windows Phone-ja a Telenornál
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor
- Okostelefon Akadémiával újít a Telenor