Hanyatló piacon is sikerrel zárt az OKI

Az OKI Magyarország meglepő eredményekkel zárta a 2012-es pénzügyi évet, melyekkel jelentős mértékben hozzájárult anyavállalata, az OKI Europe által kitűzött cél eléréséhez, miszerint három év leforgása alatt megduplázzák az eladott készülékek számát. Főként a mono A4 formátumú multifunkciós készülékek 314 százalékos piaci növekedésének köszönhető a sikeres hazai évzárás, de a sokszínű termékportfólió, az egyedülálló fehér toneres nyomtatók és az átlagnál jóval hosszabb jótállási idő is az OKI malmára hajtotta a vizet.

Az elmúlt időszakban brutális – volumenét tekintve 32 százalékos, értékben kifejezve pedig cirka 3,5 milliárd forintos – visszaesés volt tapasztalható a magyar lézernyomtató piacon, ám az OKI Europe hazai leányvállalata, az OKI Systems ennek ellenére nyereséggel zárta a márciussal véget ért pénzügyi évet, s növelte piaci részesedését is. Nézzük, mi tette ezt lehetővé!

 

Tamás Lóránd, a cég regionális pénzügyi vezetője elmondta, hogy a zord piaci körülmények mellett a természeti katasztrófák okozta károkkal is meg kellett birkóznia a japán gyártónak. 2011-ben az OKI a fukusimai atomerőmű-katasztrófa miatt kénytelen volt fél évre leállítani a gyártást anyaországában lévő üzemében, majd Thaiföldön kényszerült hasonlóan cselekedni a helyi árvíz következtében. A drasztikusan lecsökkent gyártási kapacitást a termelés Kínába telepítésével próbálták visszaállítani az optimális szintre. A vállalat igen merész célt tűzött ki a mélyponton: nem csak vissza akarja szerezni korábbi pozícióját, hanem arra törekszik, hogy három év alatt megduplázza az eladott irodatechnikai eszközök számát.

 

Az OKI a piacon egyedinek számító fehér toneres nyomtatóival, az átlagnak számító 1 évesnél jóval hosszabb, 3 éves garanciával, valamint kibővített termékkínálattal próbálja elérni célját, s az elmúlt időszak eredményei elnézve úgy tűnik, jó eszközöket választott.

 

 

Ahogy fent említettem, a hazai lézernyomtató piac elképesztő mértékben visszaesett tavaly: míg 2011-ben 126 ezer nyomtatót adtak el a gyártók, addig 2012-ben 40 ezerrel kevesebb készülék talált gazdára. A legjelentősebb zsugorodás a lakossági termékeket érintette, s mivel az OKI főbb vásárlóit a kis- és középvállalkozások, illetve a professzionális felhasználók adják, ezért kedvezőbb volt a helyzete, mint bizonyos konkurens gyártóké. Többek között ez tette lehetővé, hogy a vállalat 3300 készülék eladása mellett 682,8 millió forint árbevételt tudott elkönyvelni a 2012-es pénzügyi évben. Rendkívüli módon a mono A4 formátumú multifunkciós készülékek frontján négyszeresére nőttek az eladások. Piaci részesedés tekintetében a 21-30 lap/ perc sebességű színes A4 nyomtatók (33,3%) és multifunkciós készülékek (20,3%), valamint a színes A3 nyomtatók (24,8%) piacán ért el nagy sikereket az OKI Magyarország. A cég ezzel jelentősen hozzájárult az anyavállalat által kitűzött célok eléréséhez.

 

A gyártó optimistán tekint a jövőbe, s idén további 15 százalékos árbevétel-növekedést szeretne elérni, miközben az A3, illetve A4 formátumú multifunkciós készülékek értékesítésére fog fókuszálni. A vállalati nyomtatásban az outsourcing (kiszervezés) mellett meg fog jelenni az insourcing (házon belülre szervezés) is, hiszen a költséghatékonyság érdekében célravezetőbb bizonyos készülékek házon belüli működtetése.

 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció