Első fokon vesztett a Magyar Telekom a sárgacsekk-perben
2013. április 22.
Első fokon, nem jogerősen pert vesztett a Magyar Telekom a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ellen a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt. A társaság fellebbez az ítélet ellen és továbbra is jogszerűnek tartja a tranzakciós díjjal kapcsolatos eljárását.
A FEOSZ azért indított pert a társaság ellen, mert fogyasztóellenesnek tartotta, hogy a cég az említett időszakban 142 forintos tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek a személyesen vagy postai úton befizetett számlák esetében. A szövetség emiatt számtalan fogyasztói bejelentést kapott.
A FEOSZ közleménye szerint a Fővárosi Törvényszék rámutatott egyrészt arra, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, ugyanígy semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen. A szolgáltató ugyanis a távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.
A Magyar Telekom azt közölte: továbbra is fenntartja, hogy a 2012. május 1-jével bevezetett, majd jogszabályváltozások folytán 2012. november 17-vel megszüntetett tranzakciós díjjal kapcsolatban a társaság eljárása minden tekintetben mindvégig megfelelt a hatályos jogszabályi előírásoknak. A cég álláspontja szerint gyakorlatának helyességét támasztja alá a média és hírközlési biztossal létrejött megállapodás is, amelynek eredményeképpen a leginkább rászorulóként azonosított, a Telekomtól kizárólag vezetékes szolgáltatást igénybevevő nyugdíjas előfizetők igény esetén 2012. szeptember elsejétől mentesülhettek a tranzakciós díjfizetés alól.
A Telekom az első fokú ítélettel szemben fellebbezéssel kíván élni.
A Telekom a készpénz átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára - írta a Telekom. A közleményben hozzáteszik: a szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma a dinamikus növekedésnek köszönhetően több mint duplájára emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
- Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
- A Telekom szolgáltatásai zavartalanul működnek a rendszerindítás alatt is
- Ingyenes jogi adatbázis javíthat a szolgáltatás színvonalán
- 45 ország 444 ötlete verseng a Telekom Innovációs Versenyén
- Indul a Telekom Facebook játéka
- Modernizálja ügyfélszolgálati és számlázási rendszerét a Magyar Telekom
- Mérnökgenerátorral toboroz a Magyar Telekom
- 28 milliárdos osztalék a Telekom-leánynál és személyi változások
- A Magyar Telekom a kedvezményes lakossági energiaszolgáltatás mellett érvel