Legalizálták az interneten való kampányolást Japánban
2013. április 19.
Az interneten - többek között a Facebookon, Twitteren, és más közösségi szolgáltatásokon - való politikai kampányolást engedélyező törvénymódosítást fogadott el pénteken a japán parlament.
A szigetországban eddig nem volt engedélyezett az internet választási kampánycélokra való felhasználása, elemzők szerint emiatt a pártok nehezebben tudták eljuttatni üzenetüket a fiatalabb generációkhoz. Annak ellenére, hogy Japánban hatalmas népszerűségnek örvend a Facebook, a Twitter és más online közösségi szolgáltatások, az internetes politikai kultúra még gyerekcipőben jár, a pártok online jelenléte elhanyagolható.
Abe Sindzo miniszterelnök az év elején kommunikációs stábot állított fel az internet kiaknázása céljából, és a Facebookon és a Twitteren is PR-offenzívába kezdett. Ugyanakkor a közösségi oldalakon Abét követők száma egyelőre jelentősen elmarad az amerikai és nyugat-európai politikusok üzeneteire feliratkozó tömegekétől.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes adatbázis Pozsony történelmi utcaneveiről
- Ingyenes jogi adatbázis javíthat a szolgáltatás színvonalán
- Ölelést szimuláló kabát [Videó]
- UPC Webmail: 5 GB email tárhely és közösségi médiás megoldások
- Újabb 1,7 millió amerikai diplomáciai iratot tett közzé a WikiLeaks
- Külügyminisztérium: az interneten is lehet regisztrálni a konzuli védelemért
- Orbán Viktor politikai tevékenységét követi a Napi Viktor mobilalkalmazás
- Újrahasznosítják a ritkaföldfémeket az elektronikai cikkekből Japánban
- Készül az Xperia A, az Xperia UL és a 6,4 colos „Togari”
- Egyszerűen elkészíthető az szja-bevallás a NAV szolgáltatásával