Pornográf tartalmak miatt támadják az Apple-t Kínában
2013. április 19.
Pornográf tartalom szolgáltatásával vádolja az Apple-t a Zsenmin Zsipao kínai pártlap, mely csütörtöki számában a vállalattal szembeni növekvő elégedetlenségről cikkezik.
A hivatalos kínai média az elmúlt hetekben többször is "szájára vette" az amerikai Apple-t, mintegy "kampányt hirdetve" a vállalat hírnevének megtépázására. A fogyasztói jogok védelmével foglalkozó, szokásos éves adásban március közepén a kínai központi televízió (CCTV) a vállalat kettős gyakorlatára mutatott rá, mely szerint a sérült iPhone-hátlapok cseréjénél Kínában fizetésre kötelezik a vásárlókat, miközben külföldön ingyenes a tranzakció. A "médiaháború" a Zsenmin Zsipao hasábjain folytatódott, ahol az újság "arrogánsnak" nevezte a vállalatot, s annak a felmerült kritikákra való válaszát hiányolta. Az újság szerint a kettős mércét illető vádakat követően az Apple mindössze egy "semmitmondó és önfényező" 200 szavas közleményt hozott nyilvánosságra honlapján, nem kért bocsánatot és a gondra nem kínált megoldást. A bocsánatkérésre végül április elején megtörtént, Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a cég honlapján kínai nyelvű közleményében kért elnézést.
A Zsenmin Zsipao csütörtöki számában hosszú cikkben részletezi az esetnek a kínai vásárlókra gyakorolt hatását. A lap azt állítja, a botrány után az Apple megítélése az újság által végzett közvélemény-kutatásban részt vevők 60 százaléka szerint romlott, 80 százalékuk elítéli a kettős mérce használatát, s csaknem egyötödük állítja azt, hogy nem vásárol többet a cég termékeiből. A Zsenmin Zsipao a fogyasztói jogok erősítését és a jogi környezet javítását szorgalmazza.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple 60 milliót fizetett az iPad márkanév kínai használatáért
- Az Apple 60 millió dollárt fizetett az iPad márkanév kínai használatáért
- Ultrapixel kamera a középmezőnyben – HTC 606w
- Kínán kívül is hódíthatnak a Xiaomi mobilok
- Perek és médiaössztűz az Apple ellen Kínában
- Több ezren cenzúrázzák a "kínai Twittert"
- Az interneten becsmérlik a nagy kínai tűzfal atyját a kínai mikroblogolók
- Tim Cook: Kína az Apple legnagyobb piaca lesz
- Szigorúbb internetszabályozásról dönthetnek Kínában
- Két nap alatt kétmillió iPhone 5 talált gazdára Kínában