A Telenor közzétette adomány- és segélyvonalakat népszerűsítő weboldalát

Újabb lépést tett a Telenor a civilszervezetek támogatása érdekében. A szolgáltató „Egy telefon a társadalom szolgálatában” címmel a fontosabb adomány- és segélyvonalak elérhetőségeit listázó gyűjtőoldalt hozott létre.

A telefonos segítségnyújtást lehetővé tevő szolgáltatások eddigi legátfogóbb listájában az országos segélyszervezetek telefonszáma mellett az Adhat Vonal és a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány is szerepelnek.  

A mobilkommunikációban rejlő társadalmi előnyök között kiemelt helyen szerepel a gyors és hatékony segítségnyújtás. Az adományvonalaknak köszönhetően a társadalom rászoruló tagjait segítő szervezetek a működésükhöz szükséges támogatáshoz juthatnak, a segélyvonalak pedig a bajba jutott emberek számára nyújtanak szakszerű tanácsadást. A Telenor most egységesen, honlapján gyűjtötte össze azokat az elérhetőségeket, amelyeken keresztül a segítség biztosan oda érkezik, ahol a legnagyobb szükség van rá.

Az oldalon szerepel az öt országos segélyszervezet – a Magyar Vöröskereszt, az Ökumenikus Szeretetszolgálat, a Máltai Szeretetszolgálat, a Baptista Szeretetszolgálat valamint a Katolikus Karitász –, amelyek önálló 4 számjegyű adományvonallal rendelkeznek, szervezettől függően, hívásonként 250-500 forinttal támogatható munkájuk, küldetésük. Ugyanitt a WWF Magyarország, az UNICEF Magyar Bizottság és a „Minden gyerek lakjon jól!” Alapítvány rövidszámos adományvonala is megtalálható. A Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) koordinációja alatt, a telekommunikációs szolgáltatók összefogásával megalakult Adhat Vonal egy közös telefonszámon, egyedi kódokkal teszi elérhetővé jelenleg 64 civilszervezet támogatását. Az 13600-as szám tárcsázását követően az adományozók a kiválasztott civilszervezet kétszámjegyű kódjának beütésével küldhetik el 250 forint értékű támogatásukat. 

A szolgáltató emellett a kiemelkedő társadalmi hasznossággal bíró Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány speciális, 0-24-ig díjmentesen elérhető telefonszámait is feltüntette a weboldalon. Az alapítvány célja a fiatalok lelki problémáinak kezelése, valamint az elveszett, elcsatangolt gyerekek elérése és hazajuttatása. Előbbit a Lelkisegély-vonalon, utóbbit az Eltűnt Gyerekek Vonalán keresztül valósítja meg. A szervezet tehát önálló társadalmi projektet üzemeltet, de civilszervezetként támogathatásokat is fogad.

A weboldal figyelmet fordít továbbá a hívás és SMS alapú szolgáltatásokon túl az okostelefon applikációkra, amelyekkel szintén civilszervezetet vagy társadalmi csoportokat támogathatnak az adakozni vágyó mobilhasználók. Az ADDODA, a Telenor saját fejlesztésű mobilalkalmazása a tárgyi adományozást, az 1% adófelajánlást és a véradást könnyíti meg. A weboldalon keresztül is letölthető Android applikáció a felhasználó helyzete alapján mutatja meg a közeli adományátvevő helyszíneket, valamint segítségével az útvonal is egyszerűen megtervezhető. Az alkalmazás továbbá naprakész információval szolgál az aktuális véradó helyszínekről és bemutatja azokat a civil szervezeteket, amelyek az adó egy százalékának felajánlásával támogathatók.


A Telenor által készített összefoglaló oldal a http://www.telenor.hu/egy-telefon-a-tarsadalom-szolgalataban címen érhető el.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció