Az Ericsson felvásárolja a Microsoft Mediaroom üzletágát
2013. április 9.
Az Ericsson megállapodott a Microsofttal annak TV-megoldásokat kínáló Mediaroom üzletágának felvásárlásáról. Az új akvizíció révén az Ericsson piaci részesedése több mint 25%-osra nő az IPTV és a többképernyős megoldások terén, így a vállalat a szektor vezető szállítójává válik. A tranzakció lezárása 2013 második felében várható. A Mediaroom, melynek központja a kaliforniai Mountain View-ban található, világszerte több mint 400 embert alkalmaz.
A globális IPTV-piac a becslések szerint 2013-ban eléri a 76 milliós előfizetőszámot és 32 milliárd dolláros bevételt, 2015-re pedig 105 millió előfizetőt és 45 milliárd dolláros összbevételt.
„A Mediaroom vezető platformnak számít a világ legnagyobb IPTV-üzemeltetőinél telepített videodisztribúció rendszereiben. Ez a stratégiai felvásárlás a Mediaroom tehetséges embereinek képességei és tapasztalata, valamint az Ericsson végpont-végpont szolgáltatási képességei révén az Ericssont iparági vezető szerepbe helyezi” – foglalta össze Borgklint.
Az Ericsson teljeskörű médiamegoldásai a TV- és videoszolgáltatások segítségével – párhuzamosan a fogyasztói igényekre fektetett még nagyobb hangsúllyal – lesz a végfelhasználóknak kínált termékek alapja. A videodisztribúciós képességek fontossága az ügyfelek és azok fogyasztói számára egyre növekedni fog, ahogy egyre több LTE-hálózatot telepítenek világszerte, és így egyre több okostelefon-használót szolgálnak majd ki.
A Microsoft Mediaroom több vezető televíziós szolgáltató mögött álló TV-technológia. Ilyenek többek között az AT&T U-verse, az Entertain (a Deutsche Telekom leányvállalata), a Telefonica, a TELUS Optik TV és a Swisscom. A Mediaroom által biztosított TV-szolgáltatásokat több mint 22 millió beltéri egységen keresztül élvezhetik a nézők az amerikai kontinensen, az EMEA-térségben, valamint az ázsiai-csendes-óceáni térségben.
Az Ericsson úgy véli, hogy a TV-fogyasztók folyamatosan változó viselkedése minden eddiginél gyorsabban fejlődik. Az innováció sebessége és az intelligens megoldások hajtják előre a bárhol élvezhető TV-adás (TV Anywhere) kínálatát. A fejlődéshez az szükséges, hogy a tartalomgazdák, a műsorszórók, a TV-szolgáltatók és a mobilszolgáltatók újragondolják az ajánlataikat.
A megállapodás a szokásos szabályozási jóváhagyásoktól és egyéb feltételektől függ. A Mediaroom a Támogatási Megoldások üzletágba épül be.
Kapcsolódó cikkek
- Egymilliárd dolláros szerződést kötött az Ericsson Indiában
- Egymilliárd dolláros szerződést kötött az Ericsson Indiában
- Újabb befektetésekre készül a Microsoft Magyarországon
- Újabb befektetésekre készül a Microsoft Magyarországon
- Csökkent az Ericsson bevétele és eredménye
- Csökkent az Ericsson bevétele és eredménye
- Új DPE Lead és KKV-területért felelős vezető a Microsoft Magyarországnál
- Új DPE Lead és KKV-területért felelős vezető a Microsoft Magyarországnál
- Nagyobb bevétel mellett csökkent az Ericsson negyedéves nyeresége
- Nagyobb bevétel mellett csökkent az Ericsson negyedéves nyeresége