Popkulturális játék lett a legjobb magyar diák startup vállalkozás!

A fiatal fejlesztők felkarolására létrehozott Imagine Cup elnevezésű technológiai megmérettetés hazai döntőjében a zsűri a PlanB Labs csapatát találta a legjobbnak, így ők képviselhetik Magyarországot a szentpétervári döntőn. A Microsoft versenyén a csapatok a Játék, az Innováció és a Segít a technológia kategóriában mutatták be innovatív alkalmazásaikat, melyeket Microsoft platformokra– Windows 8-ra, Windows Phone-ra és Windows Azure-ra – fejlesztettek ki.

A Microsoft nemcsak a világ egyik legnagyobb szoftvercége, hanem társadalmilag felelősen működő vállalat is. Ezért indította útjára YouthSpark nevű átfogó kezdeményezését, amelynek segítségével már 300millió fiatalt segített hozzá az eddiginél jobb lehetőségekhez, a mindennapi életben való boldoguláshoz. Ennek a programnak egyik része a 10 éves múlttal rendelkezdő Imagine Cup alkalmazás fejlesztő verseny is, amely a fiatal generáció számára megadja a lehetőséget, hogy változtasson a világon. Az elmúlt évtizedben 190 országból mintegy 1,65 millió tanuló vett részt a Microsoft eme világversenyén, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek Szervezetének millenniumi fejlesztési céljaiból vagy saját országuk problémáiból.

A zsűri az informatikai és gazdasági szektor jeles szereplőiből állt. Tagja volt Elise Sass, a Microsoft kelet-közép-európai startup programokért felelős vezetője, Kádas Péter, a Startupdate.hu bloggere és a Brandvocat ügyvezető igazgatója, Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere, valamint Záboji Péter, a European Entrepreneurship Foundation alapítója és elnöke.

A számos kiváló alkalmazás közül a zsűri végül a PlanB Labs csapata által készített LearnInvisible mellett tette le a voksát. Az applikáció kezdő nyelvtanulóknak nyújt segítséget a választott idegen nyelv olykor nehéznek tűnő szavainak elsajátításában. Az alkalmazás különlegességét a grafikai megoldásokba sűrített nyelvtanuló trükkök adják, amelyek nagyban különböznek az elérhető alkalmazások mechanizmusaitól. A felhasználó a multi-touch screenen egyszerű mozdulatokkal tud új szavakat tanulni és gyakorolni. A LearnInvisible ötlete a csapat első játékán, a ThinkInvisible-ön alapul.


A második helyen a StatzUp végzett, amely a labdarúgás világából közöl egyedülállóan érdekes és részletes statisztikákat, illetve lehetővé teszi, hogy a felhasználók folyamatosan, valós időbennyomon kövessék kedvenc csapataik vagy játékosaik teljesítményét. A bronzérem a MediFrame-nek jutott, amely az autista gyermekek és nevelőik számára ad nélkülözhetetlen segítséget azáltal, hogy a modern technológiák felhasználásával újraértelmezi az „Én könyvet”, amely az autisták számára oly nehéz önismerethez segíti hozzá felhasználóját.

A verseny döntőjét idén júliusban az oroszországi Szentpéterváron rendezik, melyre többszáz diákot várnak szerte az egész világból. Az idei Imagine Cup különlegessége, hogy a nyertes fiatal fejlesztők a verseny történetében először összesen mintegy 300 ezer dollárt kapnak ötleteik megvalósítására. Az egyes kategóriákban első helyezést elnyerő csapatokat 50 ezer, a másodikokat 10 ezer, a harmadikokat pedig 5 ezer dollárral jutalmazza a zsűri.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció