Jövedelmünk 5 százalékát költjük mobilkommunikációra
2013. április 4.
Vajon mennyire figyel oda a lakosság mobilkommunikációs költéseire? Mely szempontokat tartja a legfontosabbnak a szolgáltatók és szolgáltatások kiválasztásánál? Többek között a fenti kérdésekre is kereste a választ a Vodafone és az Ipsos legutóbbi kutatása során, mely a 18 év feletti internetező magyar lakosságot vizsgálta.
A reprezentatív felmérés során – mely 500 fő online megkérdezésével zajlott – a Vodafone arra törekedett, hogy minél pontosabb képet kapjon a felhasználók minőségi elvárásairól, az általuk használt eszközökről és szolgáltatásokról, valamint a mobiltelefonálással összefüggő költéseikről.
Az eredményekből kiderül, hogy a háztartások jövedelmük mintegy 5 %-át költik mobilkommunikációra ideértve a mobilinternetezést is –, ami háztartásonként összesen átlagosan havi 11 365 forintot jelent. A kutatás feltárta, hogy a magyarok rendkívüli módon odafigyelnek a költségekre – különösen a nők, a budapestiek, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és az idősebbek.
A megkérdezettek több mint 85 százaléka mondta, hogy valamilyen módon figyelemmel követi a költéseit, 45 százalékuk pedig korlátozza is azokat. Érdekesség, hogy a megkérdezettek 12 százalékát adó, havi 10 ezer forint felett költők ennél nagyobb arányban (50 százalék) korlátozzák költéseiket.
A kutatás szerint a mobilszolgáltatók és szolgáltatások minőségi megítélésében a megkérdezettek azt tartják a legfontosabbnak (92%-uk), hogy a szolgáltató kínáljon kedvezményes ajánlatokat hűséges ügyfelei részére. 89%-uk ítélte fontosnak, hogy a mobiltelefonos költségei tervezhetőek (fix összegűek) legyenek, és mindössze 1%-al kevesebbüknek, vagyis 88%-nak volt fontos, hogy ne legyenek a hálózat hibájából sikertelen hívásaik, illetve a hívásaik soha ne szakadjanak meg.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentős okostelefon leárazások a Vodafone-nál
- A Vodafone nagymértékben csökkentette teljes okostelefon-kínálatának árait
- Csak a HTC szakemberei láthatják a One „belsejét”
- Nagyon sok mobil eszköz védtelen Európában
- Hogy zajlik nálunk a mobilköltés?
- Négyből három nagyvállalat nem választ teljes körű mobil biztonsági védelmet
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Az amerikai felnőttek többet SMS-eznek vezetés közben
- Még több új Vodafone üzlet nyílik