A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben
2013. március 28.
A kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére 14%-kal nőtt a hazai digitális reklámpiac 2012-ben, nagysága elérte a 35,65 milliárd forintot.
Az IAB Hungary megbízásából a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft (PwC) végezte el idén is a digitális reklámköltések felmérését, a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.
Az IAB Adex 2012 felmérés átfogó, alapos és kontrollált módszertannal kíván pontos képet adni a digitális reklámköltések alakulásáról.
A hazai piaci folyamatok összhangban vannak az európaiakkal, folyamatos a digitális reklámköltések növekedése.
Itthon továbbra is a display szegmens a legnagyobb. 2012-ben az előző évhez képest a hazai és nemzetközi szereplőket egyaránt magába foglaló szegmens 12%-kal növekedett, a teljes költéshez viszonyított részaránya azonban így kis mértékben csökkent. A teljes digitális költés növekedéséhez legnagyobb mértékben a továbbra is dinamikusan bővülő search szegmens (search és non-display PPC rendszerek) járult hozzá, ami így nem csupán abszolút értékben, de piaci részarányát tekintve is tovább erősödött.
A listing szegmens stagnált, azon belül az ár-összehasonlító kivételével a többi alszegmens csökkent.
Az email marketingre fordított költések most először csökkentek, a mobil reklámozás ellenben töretlen dinamikával növekszik.
A digitális reklámköltésekre vonatkozó 2012-es net-net adat a Magyar Reklámszövetség reklámköltési összesítésének részeként fog megjelenni.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG Optimus G reklámokkal trollkodik a Time Square-en
- Tizedével nőtt az online és mobil hirdetési piac
- Fizetni a hirdetésmentes online tartalomért?
- Elindult az IAB Hirdetői Klubja
- Növekedést mutat a harmadik negyedéves NORI
- A Prím Online alapítója az online marketing három legmeghatározóbb személyisége között
- 15 éves az online reklámszakma
- Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
- Magyar mobilhirdetési ajánlást jelent be az IAB Hungary
- Szereted, ha mindent tudnak rólad? - Útelágazás előtt az online reklám