Új, hatĂ©konyabb disztribĂșciĂłs szolgĂĄltatĂĄsok a hazai IT piacon

Az Apcom Hungary, a dedikált disztribúciós szolgáltatások hazai képviselƑje bemutatta új típusú, a jelenlegi gazdasági körülményeknek megfelelƑen kialakított disztribúciós modelljét. A dedikált disztribúció – melynek legfontosabb elƑnye, hogy egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat, vagy akár külön projekt céget dedikál – a lehetƑ leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkezƑ informatikai vállatok, valamint a viszonteladó partnerek számára. Az Apcom Hungary 2012-ben 6,9 milliárd forint árbevételt ért el és az új szolgáltatásoknak köszönhetƑen az idei évben 30 százalékos növekedést tervez.

A folyamatosan változó fogyasztói igények, a stagnáló hazai IT piaci helyzet, valamint a csökkenƑ kormányzati költések hatására az elmúlt években jelentƑsen átalakult az informatikai vállalatok piaci stratégiája. A gyártók az ingadozó kereslet és a csökkenƑ erƑforrások következtében folyamatosan leépítik márkaképviseleteiket és egyre több, komplexebb feladatot bíznak saját disztribútoraikra. A jelenleg ismert disztribúciós modellek azonban már nem minden gyártó esetében képesek hatékonyan támogatni az átalakult vállalati igényeket, ezért olyan új disztribúciós formára van szükség, amely a gyártókat és viszonteladókat egyaránt teljes körƱen támogatni tudja.

A dedikált disztribúció az értéknövelt disztribúció következƑ szintje, amely választ ad a jelenlegi gazdasági helyzet kihívásaira, így a lehetƑ leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkezƑ gyártó partnerek számára. Olyan új típusú disztribúciós forma, ahol a disztribútor a viszonteladók mellett elsƑsorban a gyártó partnerekre fókuszál, és egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat vagy akár külön projekt céget dedikál. Önálló országos/regionális képviseleteként is funkcionálhat, így a gyártók ugyanolyan minƑségben tudják kiszolgálni a viszonteladókat és a fogyasztókat, mintha saját maguk látnák el a képviseleti feladatokat.
A klasszikus értéknövelt szolgáltatásokon túl a dedikált disztribúció további fontos eleme, hogy a disztribútor a gyártó partnerek, és a kiterjedt és jól mƱködƑ viszonteladói hálózat mellett végfelhasználói kapcsolatokkal és tapasztalatokkal is rendelkezik, és szükség esetén akár a gyártó kommunikációs feladatait is ellátja.

„Az értékesítési lánc minden szereplƑjének újra kell gondolnia piaci stratégiáját. Egyre több gyártónál jellemzƑ a márkaképviseletek csökkenƑ létszáma vagy a pozíciók összevonása, a disztribútorok mögül pedig sokszor hiányzik a tƑkeerƑ és az új helyzethez való alkalmazkodás képessége. A vállalatoknak egyre nagyobb szükségük lesz olyan, tƑkeerƑs disztribútorokra, akik maximálisan elkötelezettek partnerek irányába. Ahol a kollégák magas szintƱ szakértelemmel, piac- és termékismerettel rendelkeznek, ismerik és értik a hozzájuk tartozó márkát, valamint proaktív segítséget nyújtanak a teljes értékesítési ciklus során” – mondta Szeidl Tibor, az Apcom Hungary Kft. ügyvezetƑ igazgatója.

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł