Összehangol a versenyhivatal és a hírközlési hatóság

Március 1-jétől hatályos az a megállapodás, amelyet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke írt alá. Az együttműködés célja, hogy a szervezetek hatékonyabban hangolják össze a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyeletét. Az egyezség része az is, hogy az NMHH hozzáférést nyújt a GVH-nak a tévékben, rádiókban első alkalommal megjelenő reklámok adatbázisához.

A dokumentum rögzíti azokat a feltételeket, amelyek segítségével a GVH és az NMHH a törvényekben is előírt együttműködése gördülékenyebbé válik a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyelete terén. Tájékoztatják egymást az ágazati és szakhatósági vizsgálatokról, a piacelemzési, a piacfelügyeleti, valamint a versenyfelügyeleti eljárásokról, a jogszabály-tervezetek kapcsán kialakított véleményükről, és rendszeres konzultációt tartanak a két szervezet munkatársainak részvételével. Törekszenek a fogyasztói tudatosság növelését célzó kommunikációs tevékenységük összehangolására.


Az NMHH a GVH rendelkezésére bocsátja az országos televíziókban és rádiókban első alkalommal megjelenő reklámok adatbázisát, hogy megkönnyítse a megtévesztő hirdetések és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat regisztrálását.


A dokumentum a két szervezet között 2005 óta hatályos megállapodást váltja fel. Az együttműködés aktualizálásának köszönhetően a GVH és az NMHH számára még könnyebbé és hatékonyabbá válik a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyelete, azok megbízható és átlátható működésének biztosítása, valamint a tisztességes piaci verseny fejlesztése és az üzleti bizalom elősegítése.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció