Decemberben 820 ezerről 836 ezerre nőtt a kábeltévé- és IPTV-előfizetők száma
2013. február 19.
Kettőezer-tizenkettő decemberében a műsorterjesztők előfizetőinek 63,2 százaléka vett igénybe digitális televíziós szolgáltatásokat. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) televíziós piacról szóló, havonta közzétett gyorsjelentése a Magyar Telekom, az Invitel, a UPC Magyarország, a DIGI, a PR-Telecom, a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a Parisat Kft., a Hello HD Kft., a UPC DTH S.ŕ.r.l. és az Antenna Hungária önkéntes adatszolgáltatása alapján összegzi a legfrissebb információkat.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), december végén 2,908 millió előfizetést tartottak nyilván.
A fenti műsorterjesztők előfizetőinek 63,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a tavalyi év utolsó hónapjában. A digitális előfizetéseken belül decemberben 820 ezerről 836 ezerre (28,4 százalékról 28,7 százalékra) nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 918 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 83 ezer előfizetője volt a hónap végén. A vezeték nélküli előfizetések részesedése decemberben 34,4 százalékra emelkedett, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 36,8 százalékra csökkent.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető; részesedése 26,7 százalék. Második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a Magyar Telekom 22,9 százalékkal.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma decemberben 1,907 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,082 millióról 1,071 millióra csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,2 százalékkal, ezt követi a DIGI 17,7 százalékkal. míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,3 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 35,6 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,1 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 24,3 százalék.
A részletes elemzések magyar és angol nyelven elérhetők a http://nmhh.hu/tv_gyorsjelentes címen.
Kapcsolódó cikkek
- Ismeretterjesztő kiadványok a média- és hírközlési szolgáltatások felhasználóinak
- Ultranagy felbontású tévésugárzás indul Japánban
- A televíziózás jövője a Cisco szerint
- Elfogadták a negyedik mobilszolgáltató vezetőinek lemondását
- NMHH: a nagy vezetékestelefon-szolgáltatók csak az infláció mértékéig emelhetnek árat idén
- Tör előre a HD a kábeltelevíziózásban
- Megkezdi az OLED TV forgalmazását az LG
- Több új, prémium játék az LG CINEMA 3D Smart TV-ken
- UPC: A következő X-Faktor már HD-ben nézhető
- NMHH: van még hova fejlődnie a gyermekvédelemnek