Mivel lehet levenni a lábukról a fogyasztókat?
2013. február 19.
Mindenki szereti, ha spórolhat vagy ajándékkal jutalmazzák hűségéért. Főleg, ha kedvenc márkájáról van szó. Akik figyelemmel kísérik az általuk kedvelt márka közösségi kommunikációját, sokkal erősebb kötődést éreznek iránta, ha valamilyen kedvezményt, kupont kapnak, esetleg ingyenes vásárlást biztosítanak számukra.
Nem meglepő talán, hogy a nőket jobban vonzzák az ilyen ajánlatok, őket könnyebb levenni a lábukról. Részükről valamivel erősebb kötődés mutatható ki (56%), míg a férfiak esetében ez csupán 45%. Ebből következően a nők valamivel gyakrabban és nagyobb számban veszik igénybe a felkínált kedvezményeket: 52% vs. 42% arányban vezet a gyengébbik nem.
Ami viszont meglepő, hogy nem arat töretlen sikert a márkák próbálkozása a kötődés érdekében. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyar online vásárlók kevesebb, mint fele (46%) veszi igénybe a kedvezményeket.
Ez azt jelenti, hogy mindez önmagában nem elég ahhoz, hogy a fogyasztó elköteleződjön, de a marketingstratégiába jól beépíthető, hiszen a felmérés is azt támasztja alá, hogy ha megvannak az alapok, akkor a kötődést erősebbre fűzheti az adott márka iránt.
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Független tanulmányok szerint a PayPal a legismertebb digitális- és mobilfizetési platform
- Valentin napon is ügyeljünk számítógépeink biztonságára!
- Nem olvasnak a fiatalok
- Vásárlás mobilon: csaknem egymilliárdot költöttünk tavaly
- A neten tájékozódnak a nők randi előtt
- Tehetséggondozást is várnak a cégek a HRM szoftverektől
- Ipsos Kifizetődő a közösségi lét
- Mi kerül a magyar vásárló virtuális kosarába?