Tizedével nőtt az online és mobil hirdetési piac
2013. február 1.
Noha az októbertől decemberig tartó időszakban a konjunktúra mutatók a recesszió mélyülését jelzik, az IAB NORI felmérésben szereplő társaságok online és mobil bevétele az egy évvel korábbit 10,1 százalékkal haladta meg.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMP Sales House
· Est Media Group
· EVO Media
· Expressz Magyarország
· Generalmedia
· Gmedia
· Hírek Média
· Híreső
· HVG Online
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· MTM-SBS
· Net Média
· MTVA Online
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média Group
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Media Budapest
· Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Szlogen- és logópályázattal indult el a KreaNod
- SODA Group néven alakult integrált kommunikációs ügynökség
- Jön a nézőjét "néző" televízió
- Fizetni a hirdetésmentes online tartalomért?
- Elindult az IAB Hirdetői Klubja
- Sör vagy tej folyjon a tévéből?
- Növekedést mutat a harmadik negyedéves NORI
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- Időpont- és helyszínváltozás az Országos Marketing Konferencián
- Mobilhirdetési útmutató az IAB Hungary kiadásában