Tehetséggondozást is várnak a cégek a HRM szoftverektől
2013. január 31.
A Human Resources Management (HRM) szoftverek egy megoldáson belül kínálják azokat az alkalmazásokat, amelyek szükségesek a személyi adatok részletes kezeléséhez, illetve a humánerőforrás adminisztrációjához nélkülözhetetlen adatok összegyűjtéséhez és értékeléséhez. Egy HRM megoldás mindenekelőtt a személyzeti osztály, a képzési, a munkaügyi osztály, illetve az egészségügyi és biztonsági igazgatás működéséhez szükséges kulcsfontosságú funkciókat támogatja, ugyan akkor számos testre szabható egyéni funkcióval is rendelkeznie kell.
„A felmérés jól mutatja a hazánkban is érezhető folyamatosan változó ügyféligényeket a HRM szoftverek területén. Az XAPT szakemberei a hasonló felmérések és a piaci visszajelzések alapján folyamatosan fejlesztik és tökéletesítik a megoldásunkat, amely így mindig naprakész megoldást jelent ügyfeleink számára.” – nyilatkozta Polocz Anett, az XAPT CRM üzletágának vezetője.
A TEC felmérése szerint a vállalatok elsősorban azokat a HR megoldásokat keresik, amelyek részei az alapvető HR funkciók, a tehetséggondozás, a munkaerő elemző és kiértékelő lehetőség, illetve egyéb, a vállalat speciális igényeit kielégítő, testreszabott funkciókkal is bővíthető. Az elmúlt években ugyanis fontos tényező lett a tehetséggondozás. A legtöbb vállalat felismerte, hogy a tehetségek megfelelő kiválogatásával és megtartásával csökkenthetőek a HR kiadások. Az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapokon működő hrMX fejlesztése egyszerűen, áttekinthetően, kampányok formájában menedzseli az akár többkörös kiválasztási folyamatokat. Az egyes feladatokhoz, erőforrások rendelhetők, meghatározhatóak a helyszínek és időpontok, amelyek rugalmasan alakíthatók mind a partnerekhez, mind a jelöltekhez igazítva legyen szó belső vagy akár külső interjúról. Munkaerő kölcsönzés esetén a timesheetek kezelésének segítségével lehetőség van a kifizetendő bérek, közvetítésnél pedig jutalék áttekinthető követésére. A hrMX rendszer nyilvántartja a munkavállaló iskolai végzettségét, és tapasztalatait, jegyzi az elkövetett hibákat, az ebből eredő tanulságokat, a dolgozó erősségeit és a fejlesztendő területeket, valamint lehetőség van a célok és szándékok, a motiváltság, és az egyéni teljesítmény lekérdezésére is.
A felmérés rámutat, hogy a cégek döntő többsége (60%) 0-25000 dollár közötti összeget szán a HRM megoldások beszerzésére, 16 % költene 100 ezer dollárig, és csak 9% képes 100 ezer és 250 ezer dollár közötti összeget költeni HRM beruházásra. Az alacsonyabb költségvetésből gazdálkodó vállalkozások több extramunkát kénytelenek vállalni, vagy egyszerűen úgy döntenek, hogy nem veszik meg ezeket a szolgáltatásokat. Elmondható, hogy azok a nagyvállalatok, amelyeknek teljes értékű HRM megoldásra van szükségük, ki tudják termelni a megoldás költségeit, ezzel szemben a KKV-k inkább alapmegoldásokat kínáló szoftvert választanak, amely átfogó képet ad a cég állapotáról, méri a teljesítményeket, és segíti a döntéshozási folyamatokat.
Ugyan csak fontos kiemelni, hogy a HRM megoldást választó vállaltok 49%-a elvárja a böngésző alapú hozzáférést, amely alátámasztja azt a tényt, hogy a hagyományos desktop alkalmazások egyre elavultabbá válnak. A válaszadók szerint a HR rendszerek komponenseinek egyenkénti használata és zökkenőmentes integrálása szintén fontos elvárás a felhasználók részéről. Amennyiben a cég már rendelkezik egy jól működő bérszámfejtő megoldással, azt nem akarja lecserélni, de szívesen használná a szoftver egyéb lehetőségeit, szükségessé válik az alkalmazások egymástól független használata, illetve a meglévő rendszerek problémamentes integrálhatósága. Az XAPT hrMX rendszere hogy jól áttekinthető, szabadon paraméterezhető, a felhasználó által bővíthető, a jogosultságok egyszerűen kezelhetőek. A hrMX megoldás az internetről gyűjti be és rendezi az információkat, valamint lehetőség van a dokumentumok egyszerű mögé kapcsolására is.
A TEC kutatásából kiderül, hogy a válaszadók közel 70 százaléka Windows alapú szerverplatformokra keresi a megfelelő HRM megoldást, amelyet az SaaS és a Linux környezet követ. A Microsoft Windows Szerver platform hatalmas előnye nem meglepetés, ugyan akkor az SaaS környezet előretörése jól mutatja a felhő alapú megoldások növekvő népszerűségét, míg a Linux kiváló biztonsági szabványainak köszönheti harmadik helyét a listában. Az adatbázis platformok között toronymagasan vezet a Microsoft SQL szerver megoldása, amelyet az Oracle, és a MySQL követ.
A fenti trendeknek megfelelően az XAPT Microsoft Dynamics CRM alapú hrMX megoldása segítséget nyújt a képzések, tréningek, projektek lebonyolításában, a hatékony erőforrás gazdálkodásban, pozíciók nyilvántartásában, munkakör tervezésben és szervezeti felépítés kialakításában.
Kapcsolódó cikkek
- A logisztikában a költségcsökkentés az elsődleges trend
- Újdonságok az SAP kínálatában
- Megduplázott létszám és bevétel az XAPT-nál
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- Tökéletes összhangban – az ERP és CRM együttműködésének lehetőségei
- Webes CRM rendszer a kkv-k igényeire optimalizálva
- Az ERP és CRM együttműködésének lehetőségei
- Hazai fejlesztésű online ügyfélkezelési rendszert a MiniCRM-től
- Integrált jelentéskészítő megoldást kínál az XAPT
- Pozitív hazai tapasztalatok a Microsoft Dynamics AX 2012 első bevezetésénél