Egymillió jenes jutalmat ad angolul tudó munkatársainak a Softbank japán mobilszolgáltató
2013. január 15.
A cég azon dolgozóinak fizeti ki a jutalmat, akik a TOEIC elnevezésű teszten a 990-ből legalább 900 pontot érnek el. A 800 pontot teljesítők 300 ezer jent kapnak.
"Úgy döntöttünk, hogy pénzzel növeljük dolgozóink motivációját" - közölte a cég szóvivője a Japan Today hírportál tudósítása szerint.
A felvásárlással angol nyelvterületre lépő cég eddig is tartott angoloktatást dolgozói számára, de az eredmények elmaradtak a várttól, ezért döntöttek a pénzügyi motiválás mellett.
A belföldi kereslet gyengesége miatt az erős jen és a kormányzati hitelprogramok által megtámogatott japán cégek a közelmúltban jelentős számú külföldi vállalatot vásároltak fel, a terjeszkedést azonban megnehezíti, hogy a japán munkaerő angoltudása messze elmarad a nemzetközi és regionális átlagtól.
A Sprint Nextel felvásárlásával ügyfélszámát tekintve a világ harmadik legnagyobb mobilszolgáltatójává váló Softbank nem az egyetlen külföldön terjeszkedő japán cég, amelynek gondot jelent az angoltudás hiánya dolgozói köreiben.
A Rakuten internetes kereskedelmi vállalat, valamint a legnagyobb japán ruházati cég, a Uniqlo irodáiban is az angol használatát próbálják bevezetni a nemzetközi nyitás megkönnyítése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonos fronton erősít az eNET
- Megjelent az első hazai munkaerő-jutalmazó és motivációs szoftver
- Vodafone-tól csábított felsővezetőt a Magyar Telekom
- Új iPad-magazin hölgyeknek: Marie Claire @Work!
- Személyi változás az online közönségmérés területén
- Magánélet vagy karrier?
- Megújult a vezetőség az IAB Hungary élén
- A KPMG László Csabát nevezte ki tanácsadói részlegének vezetőjévé
- Új vezető az IAB Hungary oktatási munkacsoportjának élén
- Minden harmadik magyar túlképzett, mégis hiány van felsővezetőkből