Csökkent az Ericsson bevétele és eredménye
2012. október 26.
Csökkent az Ericsson bevétele és eredménye az idei harmadik negyedévben, az értékesítés 2 százalékkal, 54,6 milliárd svéd koronára mérséklődött, a nettó eredmény pedig 42 százalékkal, 2,2 milliárd svéd koronára esett az előző év azonos időszakához képest.
A társaság tájékoztatása szerint a harmadik negyedévben a hálózati üzletág teljesítménye visszaesett az előző év azonos időszakához képest: Európa egyes részein, s Kínában, Koreában és Oroszországban is csökkentek az eladások. Mindezt részben ellensúlyozta az erőteljes növekedés Észak-Amerikában.
A globális szolgáltatások üzletág értékesítése 19 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, s nőtt a szegmens üzemi árrése is az előző negyedévhez viszonyítva.
A negyedéves nettó eredményt azonban alapvetően az befolyásolta, hogy a hálózati üzletágnak alacsonyabb volt nyereségessége.
Az Ericsson ugyanakkor úgy véli, hogy az iparág számára a hosszú távú pozitív fejlődés alapjai továbbra is stabilak. Napjainkban már egy milliárd okostelefon van a világon, és ez a szám 2017-re a várakozások szerint eléri a három milliárdot. Az új készülékek és alkalmazások bevezetése magasabb szintű fogyasztói elvárásokkal jár a hálózatok teljesítménye és minősége tekintetében. Ez pedig növeli a technológia, a szoftverek és szolgáltatási képességek iránti keresletet. Ugyanakkor továbbra is látható a makroökonómiai lassulás, amely a világ egyes részein óvatosabb költésre ösztönzi a hálózatüzemeltetőket.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyobb bevétel mellett csökkent az Ericsson negyedéves nyeresége
- Az Ericsson nyeresége nőtt, árbevétele csökkent az első negyedévben
- Az Ericsson nyeresége nőtt, árbevétele csökkent az első negyedévben
- Új akvizíciókkal bővít az Ericsson
- Az Ericsson megvásárolja a Telecordia mobil hálózati szoftverfejlesztőt
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- Ericsson: befejeződött az LG-Nortel Nortel üzletrészének felvásárlása
- Csökkent az Ericsson árbevétele és nyeresége
- Ezer rendszerintergrációs szakértővel erősít az Ericsson
- Ericsson: új márkastratégiához új ember