15 éves az online reklámszakma
Születésnapi eseménysorozat az IAB szervezésében
2012. október 16.
A sorozat első állomásán, egy kötetlen esti találkozó keretében Csermely Ákos közreműködésével készített videó interjúkban emlékeztek vissza a szakma úttörői az elmúlt 15 év kiemelkedő pillanataira. A több mint 50 videó már megtekinthető a legnagyobb video megosztón, elérhető a digitalhungary.hu oldalon, az ezekből készített 1 órás film pedig az Internet Hungary konferencián kerül először bemutatásra. A születésnapi ünneplés részeként kerül átadásra az “IAB Award - a magyar digitális reklámpiacért” díj azon, az IAB Hungary tagjai által megszavazott három szakemberek, akik a legnagyobb hatással voltak a piac fejlődésére. Az elmúlt 15 év főbb online reklámpiaci eseményeit, történései pedig egy un. timeline formában kerültek feldolgozásra, mely a 15ev.iab.hu oldalon válik elérhetővé.
“A projekt az első fázisban van, ahol a szakma segítségével igyekeztünk időrendi sorrendbe gyűjteni az elmúlt évek fontos eseményeit. A munka során rengeteg céggel, emberrel egyeztettünk, sok visszajelzést, ötletet kaptunk és kiderült, hogy az idő egyre jobban elhomályosítja az emlékeket, de talán most még időben vagyunk, hogy rögzítsük az iparág történetét.”- mondta el Novák Péter az IAB Hungary elnöke.
“A munka még csak most kezdődik, célunk, hogy további szakmai szervezetek, oktatási intézmények bevonásával létrehozzunk egy részletes és kutatható digitális piaci adatbázist – a Nagy Magyar Internet Timeline-t (Timeline 2.0). Terveink szerint egy projekt csoport működtetné az adatgyűjtést, az eddigi címkéken túl további témákkal is bővíteni tervezzük a projektet úgy, mint oktatás, nethasználat, emberek, díjak, könyvek.”- tette hozzá Somogyi Endre az IAB ügyvezetője.
A Timeline projekt második fázisának bemutatására várhatóan a 2013. májusi Media Hungary konferencián kerül sor. A timeline hivatalos URL-je: http://15ev.iab.hu
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
- Új vezető az IAB Hungary oktatási munkacsoportjának élén
- Magyar mobilhirdetési ajánlást jelent be az IAB Hungary
- Szereted, ha mindent tudnak rólad? - Útelágazás előtt az online reklám
- Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary
- Brindza Gábor az IAB Hungary elnökségében
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- A humor és a közösségi média, avagy van-e elég online kommunikációs szakember Magyarországon