EricssonLab: egyre többen osztják meg közösségi oldalakon a tévében látottakat
2012. augusztus 28.
A kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók 62 százaléka heti rendszerességgel látogat közösségi oldalalkat TV-nézés közben – ez a tavalyi adatokhoz képest 18 százalékos növekedés. Ez a fajta párhuzamos médiahasználat a nők 66, a férfiak 58 százalékára jellemző, a fogyasztók negyede rendszeresen meg is vitatja a közösségi oldalakon a látottakat.
„A mobilkészülékek a tévézés részévé váltak, a fogyasztók 67 százaléka okostelefonnal, táblagéppel vagy laptoppal a kezében néz TV-t vagy videót.” – mondja Niklas Rönnblom, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „A fogyasztók hatvan százaléka számolt be arról, hogy heti rendszerességgel használ igény szerinti – on-demand – szolgáltatásokat. Utazás közben tévézni vagy videót nézni is egyre népszerűbb szórakozás: ez ma már felerészben okostelefonon zajlik, terjedését a fejlett mobil szélessávú rendszerek is ösztönzik.”
Bár a TV- és videónézéssel kapcsolatos szokások és igények nagyon megváltoztak, a fogyasztók csupán 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben szűkíteni kívánja TV-s csomagjának tartalmát. Sőt, a költségek csökkentése helyett a fogyasztók hajlandóak többet fizetni a jobb élményért: 41 százalékuk például a nagy felbontású (HD) TV- és videotartalmakra költene több pénzt.
A megkérdezettek fele maga szeretné kiválasztani a számára érdekes TV- és videotartalmat. „Ahogy nő a képernyők és a szolgáltatások száma, az emberek egyre inkább egy olyan, egyszerűen használható, aggregált szolgáltatást keresnek, amely mindent egyben kínál.” – tette hozzá Rönnblom. „Az igény szerinti és hagyományos (lineáris) TV technológiát egyaránt biztosítani kell a fogyasztóknak, akárcsak az egyszerűbb tartalomböngészést, a közösségi TV lehetőségeinek kihasználását és a tökéletes hozzáférést a legkülönbözőbb készülékekről.”
Az adatgyűjtésre Brazíliában, Chilében, Kínában, Németországban, Olaszországban, Mexikóban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Svédországban, Tajvanon, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban került sor. A kutatók összesen 14 kvalitatív és 12 ezer kvantitatív online interjút bonyolítottak, melyek több mint 460 millió fogyasztó szokásait reprezentálják.
A felmérést az Ericsson ConsumerLab globális fogyasztókutatási programja keretében végezték. A több mint 40 országban és 15 metropoliszban bonyolított globális programban évente 100 ezer ember vesz részt – így statisztikailag 1,1 milliárd ember véleményét tükrözi. A kutatók – kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmazva – több száz órát fordítanak a különböző nemzetiségű és kultúrájú fogyasztók megkérdezésére.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz kormányfőt paradicsommal dobálják a Facebookon
- Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak
- Zuppaa: ahol közösségi élménnyé válik az önmegvalósítás
- Debütál a facebookos web-to-print alkalmazás
- Aktivizálja a nézőt az IPTV
- Tudatos televíziós tartalomválasztást segítő honlap: Tévézz okosan!
- Káoszt okozott egy Facebookon meghirdetett buli
- Májusban is emelkedett a digitálistelevízió-előfizetések száma Magyarországon
- Facebookon a repülőtér: túl a tízezer like-on!
- Zuppaa: Elindult az első magyar közösségi névjegy